André Citroën bio je jedan od najvažnijih inovatora u automobilskoj industriji ikad. Poznat je po osnivanju kompanije Citroën, koja je revolucionirala način proizvodnje i distribucije automobila u Evropi. Njegov uticaj na svijet automobilizma osjeća se i danas, a brend Citroën ostao je simbol inovacije i tehnološkog napretka.
André-Gustave Citroën rođen je 5. februara 1878. u Parizu, u porodici holandskih Jevreja. Njegov otac, trgovac dijamantima, počinio je samoubistvo kada je André imao samo šest godina, što je značajno uticalo na njegov život. Uprkos tome, André je pokazao nevjerovatan interes za tehniku i inženjerstvo te je 1900. diplomirao na École Polytechnique, jednoj od najprestižnijih francuskih tehničkih škola.
Njegova strast prema industriji započela je tokom posjeta Poljskoj, gdje je otkrio revolucionarni dizajn zupčanika u obliku dvostrukog ševrona (poznatog kao "herringbone" zupčanici). Ovaj koncept kasnije je postao zaštitni znak i logo njegove automobilske kompanije, prenosi Index.
Prije nego se posvetio proizvodnji automobila, André je 1905. osnovao kompaniju Citroën, Hinstin & Cie, specijaliziranu za proizvodnju zupčanika. Tokom Prvog svjetskog rata, Citroën je organizovao masovnu proizvodnju oružja za francusku vojsku, koristeći metode inspirisane američkom automobilskom industrijom, posebno Henryjem Fordom.
Nakon rata, André je prepoznao potrebu za pristupačnim i pouzdanim automobilima te je 1919. godine osnovao Automobiles Citroën. Njegov prvi model, Citroën Type A, bio je prvi automobil u Evropi proizveden na pokretnoj traci, što je značajno smanjilo troškove i omogućilo širokoj publici pristupačna vozila.
André Citroën bio je vizionar kada je riječ o marketingu i tehničkim inovacijama. Neke od njegovih ključnih ideja uključuju:
- prvi evropski automobil s masovnom proizvodnjom - Citroën je primijenio metode serijske proizvodnje, omogućivši niže cijene i veću dostupnost automobila
- napredni marketing - prvi je koristio masovne reklamne kampanje, uključujući ogromne svjetlosne reklame na Eiffelovom tornju između 1925. i 1934.
- uvođenje prednjeg pogona - Model Traction Avant (1934.) bio je jedan od prvih automobila s prednjim pogonom, monokok konstrukcijom i neovisnim ovjesom, što je postavilo temelje za moderni automobilski dizajn
- prva korisnička usluga i finansiranje kupovine - Citroën je među prvima ponudio mogućnost kupovine automobila na kredit i osigurao snažnu mrežu servisnih centara.
Uprkos tehničkim inovacijama, veliki razvojni troškovi i Velika depresija doveli su Citroën u finansijske probleme. 1934. godine kompanija je prešla u vlasništvo Michelina, najvećeg potraživača, čime je André Citroën izgubio kontrolu nad kompanijom koju je stvorio.
Preminuo je od raka želuca 3. jula 1935., samo godinu dana nakon što je napustio kompaniju.
Naslijeđe i uticaj
Citroën je ostao sinonim za inovacije i hrabre dizajnerske odluke. Nakon njegove smrti marka je nastavila nizati uspjehe s modelima kao što su 2CV, DS, CX i moderni C5 i C4.
Danas je historiji dio Stellantis grupacije, ali i dalje održava svoju tradiciju inovacija i originalnosti. Njegova filozofija dizajna i inženjerska hrabrost oblikovali su industriju i ostavili neizbrisiv trag u historiji automobilizma.
Šta uopće znači ime Citroën?
Prezime Citroën potiče od holandske riječi "citroen", što znači "limun". Porodica je promijenila prezime iz "Limoenman" ("trgovac limunima") u "Citroën" nakon preseljenja u Francusku, gdje je dodan dijakritički znak kako bi se prilagodilo francuskom izgovoru.
(Index.hr/DEPO PORTAL/au)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook