Mnogi vozači svojim vozilima ne pridaju onu vrstu pažnje koja je potrebna kada je u pitanju održavanje, no spadaju li u tu skupinu i sami automehaničari?
- Moj posao je dati vam sveukupno zdravstveno stanje vašeg automobila, tako da možete donositi odluke o tome što učiniti s njim, i upozoriti vas na stvari koje možda ne znate i koje nećete nužno prepoznati ili vidjeti - rekao je Bogi Lateiner, automobilski tehničar iz Phoenixa za HuffPost.
Prečesto, kažu automehaničari, donosimo odluke o održavanju na načine koji stvaraju potencijalne sigurnosne opasnosti i mogu dovesti do skupih pogrešaka. Stoga su stručnjaci naveli nekoliko stvari koje nikada neće napravili s vlastitim automobilom:
1. Neću zanemariti održavanje automobila
- Preventivno održavanje će uvijek biti jeftinije od popravka”, kaže Lateiner koji dodaje da nikada ne bi zanemario redovite izmjene ulja. “Ulje je krvotok vašeg automobila. Njegov je posao održavati vaš motor hladnim i podmazanim - objasnio je.
- Kada se motorno ulje počne zgušnjavati, ili se pokvari, motor se može prerano pokvariti. Dakle, zadržavanje svježeg ulja tamo je zaista ključno - dodao je.
Lateiner preporučuje izmjenu ulja otprilike dvostruko češće od intervala od 20.000 kilometara koje proizvođači automobila obično preporučuju. “Uglavnom prepolovim te intervale izmjene ulja. Najduže što bih prošao je 10.000 kilometara bez izmjene sintetičkog ulja na europskom automobilu s visokokvalitetnim uljem”, rekao je.
2. Neću se oslanjati samo na podsjetnike za održavanje automobila
Govoreći o izmjenama ulja, Robin Reneau, vlasnica i tehničarka tvrtke Georgia Auto Solutions u američkom Conyersu rekla je da se nikada ne bi oslanjala na podsjetnik za promjenu ulja koje se pojavi na instrumentalnoj ploči automobila kako bi odredila kada njezino ulje treba promijeniti.
- Možda nećete uvijek voziti isti broj kilometara unutar preporučenog intervala izmjene ulja, što dovodi do prerane ili zakašnjele izmjene ulja - rekla je Reneau.
Promjenjivost uvjeta vožnje također može učiniti ove podsjetnike nepouzdanima. “Čimbenici kao što su česta kratka putovanja, vuča ili vožnja na ekstremnim temperaturama mogu ubrzati degradaciju ulja, zahtijevajući češće izmjene nego što je navedeno. Tijekom vremena, istrošenost motora može različito utjecati na performanse ulja, zahtijevajući izmjene ranije nego što je predviđeno”, dodala je.
Umjesto toga, Reneau je rekla da provjerava razinu i stanje ulja u svom automobilu kako bi pratila potrošnju ulja i odredila kada ga treba promijeniti.
3. Neću koristiti rezervne autodijelove
Originalne dijelove posebno je dizajnirao proizvođač automobila za vaše vozilo, dok rezervne dijelove proizvode druge tvrtke i obično su jeftiniji. Grace Claudio, glavni automobilski tehničar za BMW Manhattan sa sjedištem u New Yorku, rekla je za HuffPost da biste trebali izbjegavati korištenje rezervnih dijelova jer vas oni dugoročno koštaju.
Claudio je dao primjer dodatne baterije koju automobil ne registrira, tako da automobil i dalje misli da ima neispravnu bateriju i kao rezultat toga neće ispravno raditi.
4. Neću koristiti tekućine ili goriva koja se razlikuju od onih koje proizvođač preporučuje
Automobili su programirani za rad s određenim vrstama tekućina, a Lateiner je rekao da bi se vlasnici automobila uvijek trebali držati onih koje proizvođač savjetuje. “To vrijedi za rashladnu tekućinu, ulja i vrstu goriva koje koristite”, rekao je.
Kada vlasnik automobila koristi goriva koja se razlikuju od onoga za što je vozilo dizajnirano, to dovodi do većih problema s popravkom. Lateiner je rekao da je viđao europske automobile s čudnim simptomima koji su nestali nakon što su im zamijenili ulje ispravnim.
5. Neću kupiti nijedan proizvod koji obećava da će zaustaviti curenje
Lateiner je upozorio na korištenje proizvoda koji obećavaju zaustavljanje curenja motornog ulja, rashladne tekućine, tekućine za servo upravljač i probušenih guma. “To je flaster. To je u najboljem slučaju privremeno rješenje i vrlo, vrlo često, završi uzrokujući više štete nego koristi. One za gume napravit će potpuni nered na vašem naplatku, a osoba koja vam mijenja gume će vas kasnije mrziti”, objasnio je.
6. Neću mijenjati izgled svog automobila bez da uzmem u obzir vremenske uvjete
Neki ljudi vole zalijepiti folije na svoja vozila kako bi mogli promijeniti izgled bez upotrebe boje. Ali Cheyenne Ruether, glavna tehničarka za karoseriju iz Las Vegasa, kaže da više voli bojanje nego omatanje vozila, posebno u sunčanim državama kao što je Nevada.
- Budući da su UV zrake ovdje ekstremne često uzrokuju pucanje ili raslojavanje. I teško ih je ukloniti - upozorila je.
7. Neću stavljati bilo kakvu gumenu podnu prostirku ispod nogu vozača
Claudio je rekao da vidi puno kupaca koji će staviti gumenu podnu prostirku na uobičajenu podnu prostirku na vozačevoj strani kako bi im automobil bio čist. Problem je u tome što ove gumene prostirke prečesto nisu pravilno postavljene i uzrokuju sigurnosnu opasnost.
- Podna prostirka na vozačevoj strani će zapeti na papučici gasa i onda ne možete zaustaviti auto, ili će zapeti iza kočnice i onda vam je teško zakočiti auto - naveo je.
Umjesto toga, Claudio preporučuje da izvadite podnu prostirku i odaberete podnu prostirku koja točno pristaje oko papučice gasa i kočnice.
8. Nikada ne bih zanemario lampicu upozorenja
“Moderni automobili posebno su dizajnirani da sami ispravljaju mnoge stvari”, rekao je Lateiner. Kada se automobili više ne mogu sami prilagođavati problemima, interni kodovi će uključiti lampicu kako bi upozorili vozača.
- To je jedini način na koji nam automobil može reći da nešto nije u redu, prije nego što postane toliko krivo da ostanete van ceste. Slušaj svoj auto -dodao je.
Ako vidite lampicu upozorenja, trebali biste pogledati što to znači u priručniku za upotrebu, objasnio je Lateiner, jer neka svjetla mogu ukazivati na probleme koje možete sami riješiti.
Ovisno o problemu, također možete pitati ovlaštenog servisera o tome što preporučuju da učinite sljedeće. “Uvijek je bolje znati nego ne znati”, napominje Lateiner.
9. Neću zamijeniti gume rabljenim gumama
Claudio je rekao da klijenti mogu pogriješiti zamjenom starih guma rabljenim gumama. Vidio je kako prodavači rabljenih guma kupcima daju gumu koja nije odgovarajuće veličine ili onu s mjehurićima na bočnoj stijenci.
Upozorava da pripazite na gume koje izgledaju kao da pucaju ili imaju istrošeni gazni sloj na unutarnjim i vanjskim dijelovima. Čak i ako vaša rabljena guma izgleda normalno, njezina starost može predstavljati opasnost. Proizvođači guma poput Michelina preporučuju zamjenu guma najkasnije 10 godina nakon datuma proizvodnje. Mnogi proizvođači automobila također preporučuju zamjenu gume barem svakih šest godina, bez obzira na stanje.
Kako biste provjerili starost gume, pogledajte četveroznamenkasti identifikacijski broj gume na bočnoj stijenci. Druge dvije znamenke označavaju godinu proizvodnje gume, a prve dvije znamenke tjedan. (Na primjer, TIN/DOT “0719” znači da je guma proizvedena tijekom sedmog tjedna 2019.).
10. Neću lagati automehaničaru o problemu koji imam
Posao automehaničara je da dijagnosticiraju što nije u redu s vašim vozilom, stoga im nemojte otežavati posao. “Stalno nam kažu – “ne znam što se dogodilo” ili “odjednom je počeo ispuštati tu čudnu buku”. Što nam točnije informacije možete dati, brže možemo doći do stvarnog problema, jer nas u suprotnom šaljete u divlju potjeru”, rekao je Lateiner.
Kako biste pružili više korisnih pojedinosti, Lateiner preporučuje da pratite kada čujete “čudan zvuk”. Ako imate problema s opisom zvuka, Lateiner preporučuje da snimite audio ili video zapis koji možete pokazati svom mehaničaru ili da povedete nekoga sa sobom na probnu vožnju kako bi i oni to mogli čuti.
(Večernji ba/DEPO PORTAL/af)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook