Putevi nisu građeni sistematično

Ko je uspješniji u izgradnji autoputa: Federacija BiH ili Republika Srpska i kada će biti spojeni Banjaluka i Sarajevo?

Hronika04.10.18, 11:37h

Ko je uspješniji u izgradnji autoputa: Federacija BiH ili Republika Srpska i kada će biti spojeni Banjaluka i Sarajevo?
Izgrađen je dio puta od Sarajevo-Zenica Jug. U toku izgradnja obilaznice oko Zenice. Izgradnjom dionice Zenica Doboj, povezala bi se Banjaluka sa Sarajevom. Autoceste FBiH potpisale su ugovor o gradnji dijela od Zenice prema Žepču. Neizvjesno je kada će početi gradnja puta od Žepča do Doboja

 

Iako je godinama Republika Srpska zaostajala za Federacijom Bosne i Hercegovine kada su u pitanju kilometri autoputa, situacija se preokrenula. RS od juče ima 3 kilometra autoputa više nego FBiH. Osim toga izgrađeni autoputevi u RS-u su povezani, dok su u FBiH "iscjepkani" na tri dionice.

 

U Federaciji BiH izgrađeno 102, u Republici Srpskoj 105 kilometara autoputa. Federacija izgradila 102 kilometra koridora 5C, RS niti jedan, prenosi N1.

 

- Saobraćajni parametri pokazuju da je najopterećenija dionica Sarajevo-Zenica-Doboj i dalje i to smo trebali izgraditi - tvrdi Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu Univerzitetu u Sarajevu.

 

Ipak do toga nije došlo. Izgrađen je dio puta od Sarajevo-Zenica Jug. U toku izgradnja obilaznice oko Zenice. Izgradnjom dionice Zenica Doboj, povezala bi se Banjaluka sa Sarajevom. Autoceste FBiH potpisale su ugovor o gradnji dijela od Zenice prema Žepču. Neizvjesno je kada će početi gradnja puta od Žepča do Doboja.

 

- Kada će biti spojeni Banjaluka i Sarajevo, mi ćemo ovih naših desetak kilometara što imamo nezavršenog autoputa Banjaluka-Doboj, uraditi u narednih tri godine. To je naš plan - kaže Dušan Topić, direktor Autoputeva RS.

 

U Federaciji tri nepovezana dijela Koridora 5C, Bijača-Međugorje, Tarčin-Zenica, te Svilaj-Odžak. U RS-u do sada izgrađene dionice povezane sa Banjalukom.

 

- Mi autoputeve nismo gradili strateški, sistematično, odnosno prema pokazateljima nego smo cjepkali. Danas nam visi na Svilaju, gore Odžak - 10 kilometara koje ne služe ničemu, koji nisu stavljeni u promet jer nemamo mosta, nemamo konekciju, ni na livadu, ni na rijeku - kaže Lindov.

 

- Imamo situaciju da smo skoro u potpunosti izašli iz rijeke Save, radovi koji su rađeni pod vodom i u vodi - navodi Igor Pejić, pomoćnik ministra saobraćaja i veza BiH.

 

Još jedan autoput vodi u Savu - most kod Gradiške. Ovih dana, sa hrvatskom stranom vode se pregovori o početku gradnje.

 

 

(N1, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/az)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!