Autoput Beograd-Sarajevo, projekat čiji cilj bi trebao biti spajanje ljudi i simbol novih odnosa u regiji, u toku ove godine izazvao je upravo suprotne efekte, brojne dileme pa i političke sukobe zbog trase autoputa.
Od mogućih osam trasa koje su se spominjale početkom godine, na kraju su ostale dvije opcije, ona koju zastupaju vlasti u RS-u, preko Zvornika i Višegrada do Pala, i druga preko Bijeljine i Tuzle.
No, rješenje se nije naziralo i svaka strana je iznosila argumenta za i protiv one druge.
A onda se nedavno dogodio susret gradonačelnika Tuzle, Bijeljine i Brčkog - s ciljem podrške planu da autoput od Sarajeva vodi kroz Tuzlanski kanton pa preko Brčkog i Bijeljine do Beograda. U prilog željenoj trasi išao je i podatak da na ovom prostoru živi 1,5 miliona stanovnika.
Gradonačelnik Brčkog Siniša Milić rekao je da distrikt ima interes da bude dio mreže puteva, koji treba da se grade u BiH i za bolje povezivanje sa okruženjem, pogotovo zbog planova za oživljavanje riječne luke u Brčkom.
- Ono što je interes distrikta Brčko ne smije i neće biti u koliziji sa interesima drugih, da se putni koridori grade i nekim drugim putnim pravcima, istakao je on.
Gradonačelnik Tuzle Jasmin Imamović rekao je da za željenu trasu autoputa koja bi uključila Bijeljinu, Brčko i Tuzlu već postoje brojni idejni i čak gotovi projekti, kao i ogroman interes milion i po građana svih nacionalnosti u ovoj regiji da kroz bolju komunikaciju ostvare bolji život i više radnih mjesta na ovom prostoru.
Gradonačelnik Bijeljine Mićo Mićić je u obraćanju novinarima ukazao na veliki potencijal za saradnju ove tri regije, uz ocjenu da bi izgradnja autoputa značajno unaprijedila razvoj i doprinijela boljem životu građana na ovim prostorima.
Međutim, prelomni trenutak, čini se, dogodio se nakon izjava predsjednika Turske Recepa Tayyipa Erdogana prilikom posjete Srbiji, te nedavnog govora Aleksandra Vučića na zatvaranju Beogradskog bezbjedonosnog foruma. Sudeći prema njihovim stavovima, na pomolu je rješenje, a trasa autoputa Sarajevo - Beograd trebala bi ipak da prolazi najlogičnijom linijom, kroz najmnogoljudnije gradove - Bijeljinu, Brčko i Tuzlu.
Vučić je kazao da je razgovarao s bošnjačkim članom Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakirom Izetbegovićem i da je predložio neke druge trase autoputa, ali da je Srbija morala da prihvati ono što je Bosna i Hercegovina predložila.
- Važno je da se Srbija poveže s Bosnom i Hercegovinom, pa i na ovaj način na koji oni žele, kazao je Vučić.
S obzirom da Izetbegović i SDA zagovaraju trasu puta preko Tuzle i Bijeljine, onda nema više dilema. Bitno je napomenuti da je i Parlament Federacije BiH usvojio zaključak kojim se definište da autoput treba da prolazi kroz Tuzlu.
Jedan od potpisanih dokumenata Srbije i Turske tokom Erdoganove posjete je i Pismo o namjerama za jačanje i proširenje saradnje u oblasti saobraćaja i infrastrukture, kojim se Turska i zvanično uključuje u realizaciju projekta autoputa Beograd-Sarajevo.
S tim u vezi, prilikom posjete Srbiji Erdogan je rekao da je razmatrano da jedan krak puta ide za Sandžak, a drugi preko Tuzle za Sarajevo.
- Razmatrali smo da jedan krak puta ide za Sandžak, a drugi preko Tuzle za Sarajevo, a to bi ovom regionu donijelo dodatni razvoj i dinamiku. Gledat ćemo da Ministarstvo transporta uradi studiju izvodljivosti kako bi o ovoj temi razgovarali sa izvođačima, te o troškovima. Postoji zabrinutost da bi ovaj dio bio zapostavljen ako počne izgradnja preko Tuzle. Mi nemamo takvo mišljenje. Baš suprotno, vjerujemo da se oba kraka mogu zajedno raditi, istakao je predsjednik Turske te napomenuo da je najvažnije da se sve radi koordinirano.
Dodao je i da će relevantna ministarstva Turske i Srbije zajedno raditi u vezi sa ovim projektom.
Tako su stavovi iz RS-a o trasi puta preko Zvornika, Vlasenice, Sokoca, Rogatice do Višegrada i Pala ostali na kraju bez ikakve podrške. Sada je na potezu Milorad Dodik - čeka se njegov pristanak. A znajući da predsjednik RS-a pristaja ne sve što "aminuje" Aleksandar Vučić, za očekivati je da tako bude i ovoga puta.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN, aš)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook