Žiri 45. Teatarskog festivala BiH FEDRA – Jelena Trepetova-Kostić, glumica, predsjednica žirija, Dragan Komadina, dramaturg i Nedžad Fejzić, teatrolog – vidio je od 13. do 20. jula ove godine sedam predstava u službenom programu festivala.
Na završnoj sjednici održanoj 20. jula žiri je dodijelio nagrade:
Nagradu za najbolju predstavu u cjelini dodjeljuje se predstavi PISAC PORODIČNE ISTORIJE Ljubomira Đurkovića, u režiji Slobodana Marunovića i u izvedbi Gradskog pozorišta Trebinje.
Riječ je o predstavi, „tragičnoj farsi u deset slika“, koja u zavidnoj mjeri scenske sinergije dramskog teksta, redateljskog postupka i glumačke igre promišljenim teatarskim jezikom iznova postavlja kritički i emotivni upit o krhkom biću porodice - ali i individuuma – u žrvnju balkanske buke i bijesa povijesti. Fotošopirana, povijesno-mitologizirana, okamenjena porodična istorija/slika/identitet, pretvara se, „deziluzioniziranjem“, u scensku sliku svoje agonije.
Nagrada za najbolju režiju dodjeljuje se Slobodanu marunoviću, redatelju predstave „Pisac porodične istorije“ Ljubomira Đurkovića, u izvedbi Gradskog pozorišta Trebinje.
Slobodan Marunović sigurnim vođenjem ansambla – kroz iznimno precizna i tačna redateljska rješenja – iščitava složeni, „klasični“, dramski tekst Ljubomira Đurkovića, i uobličava predstavu jasnih i komunikativnih scenskih znakova.
Nagrada za najboljeg glumca dodjeljuje se Mirzi Krtičiću, glumcu KUD „Adem Alić“ iz Gračanice, za ulogu Lakija u predstavi „Maratonci trče počasni krug“ Dušana Kovačevića, u režiji Mirele Trepanić.
Uspješno izbjegavši neposredno referiranje, „puko preslikavanje“ , filmskog glumačkog klasika, Mirza Krtičić gradi lik Lakija, čovjeka nesputanog zakonima višeg civilizacijskog reda, sugestivno proživljenom glumačkom igrom i gestikom, u rasponu od realističkog privida do burlesknog i apsurdnog.
Nagrada za najbolju glumicu dodjeljuje se Vesni Đurić, glumici Gradskog pozorišta Trebinje, za ulogu Jovanke Milošić u predstavi „Pisac porodične istorije“ Ljubomira Đurkovića, u režiji Slobodana Marunovića.
Uz minimalna vanjska sredstva svoju scensku prezentnost Vesna Đurić postiže najzahtjevnijim glumačkim sredstvom – stapanjem sa likom – i impostiranjem njegove osnovne note - majke, supruge koja iz kaveza egzistencijalno-antropološkog patrijarhata, zapravo na svom ženskom „principu“ pokušava održati porodicu na okupu – iz koje gradi svaku scensku radnju.
Nagrada za najboljeg mladog glumca/glumicu dodjeljuje se Ajli Kurtović, glumici teatra FEDRA iz Bugojna, za ulogu Amele u predstavi „Posljednja porodica“ u režiji Vahida Durakovića.
Slijedeći u svakom trenutku osnovnu dramsku liniju predstave, Ajla Kurtović, pokazuje vrlo kultiviranu teatarsku i glumačku inteligenciju i stvara lik uvjerljive scenske energije.
Nagrada za najbolju epizodnu ulogu dodjeljuje se Igoru Svrdlinu, glumcu Gradskog pozorišta Trebinje, za ulogu Slobodana Ćobe Miloševića u predstavi „Pisac porodične istorije“ Ljubomira Đurkovića, u režiji Slobodana Marunovića.
U izuzetno minimalistički svedenom registru, Igor Svrdlin u najboljoj tradiciji psihološkog realizma, oživljava lik koji se, sa neizgovorenim traumatskim bolom, „otvara“ i partnerima i publici.
Nagrada za najbolju debitantsku ulogu dodjeljuje se Mileni Bokun, za ulogu Mileve Kokotović u predstavi „Pisac porodične istorije“ Ljubomira Đurkovića, u izvedbi Gradskog pozorišta Trebinje i u režiji Slobodana Marunovića
Nagrada za najbolju scenografiju dodjeljuje se Davorinu Briševcu u predstavi „Pobuna u kokošinjcu“, u izvedbi Hrvatskog amaterskog kazališta Travnik, u režiji Ante Bilića.
Davorin Briševac je svojim iznimno funkcionalnim scenografskim rješenjem omogućio da redateljska, glumačka i producentska zamisao vrlo efektno „progovori“ na sceni.
Nagrada za najbolju kostimografiju dodjeljuje se Danijeli Lovrić u predstavi „Pobuna u kokošinjcu“, u izvedbi Hrvatskog amaterskog kazališta Travnik u režiji Ante Bilića.
Kostimi Danijele Lovrić svojom vizualnom razigranošću vrlo uspješno prate ludičku posvećenost glumaca.
Nagrada za najbolju muziku dodjeljuje se Alojzu Čakariću, u predstavi „Pobuna u kokošinjcu“, u izvedbi Hrvatskog amaterskog kazališta Travnik u režiji Ante Bilića.
Originalna scenska muzika Alojza Čakarića mnogo više od puke zvučne kulise, ne bježeći od svog „holivudskog“ uzora, svojom muzičkom imaginacijom ocrtava i svojevrsnu glazbenu „dramaturgiju“ ovog teatarskog ostvarenja.
Žiri je odlučio dodjeliti i četiri posebna priznanja:
- Aleksandru Pejakoviću za rafinirani društveni angažman u adaptaciji i režiji predstave „Tetovirani Isus“
- Esadu Grbešiću, Miralemu Džaferoviću, Nedžadu Đuviću, Mirzi Krtičiću i Adnanu Ahmetbegoviću, glumcima KUD „Adem Alić“ iz Gračanice za kolektivnu igru kao članovima porodice Topalović u predstavi „Maratonci trče počasni krug“ Dušana Kovačevića, u režiji Mirele Trepanić
- producentu Anti Biliću za vizualni identitet projekta „Pobuna u kokošinjcu“ u izvedbi Hrvatskog amaterskog kazališta Travnik.
Posljednji dan Festivala Kazališna družina ŠTOLCER Čakovec odigrala je predstavu „Ne izlazi bez čarapa“, u režiji Dejana Buvača.
Žiri publike ove godine je bio u sljedećem sastavu: Alma Jusufbegović, Sanela Kolovrat, Ratko Kolovrat, Aida Bešlagić, Edin Korjenić, Dubravka Vukadin, Demir Džaferović, Vanda Herceg, Mirsada Hadžiabulić i Elma Bevrnja.
Nagradu za najbolju predstavu dodijelili su Gradskom pozorištu Trebinje sa predstavom „Pisac porodične istorije“.
(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook