Pripremio: Siniša VUJANOVIĆ
Inače, prvi put se ukazala prilika da motociklista sa prostora RS i BiH uzme učešće na ovoj prestižnoj trci i samom Svjetskom Endurance prvenstvu u motociklizmu. Majkić, višestruki Šampion Bosne i Hercegovine i član AMRC Fortuna, trebalo bi da nastupi pod zastavom Srbije.
Srbijanski tim, u sastavu Miloš Milovanović, Berto Camlek i Bojan Majkić, trebalo bi da vozi najjaču klasu 1.000 kubika super štok. Vodeći ljudi srbijanskog moto sporta prepoznali su Bojanove dobre nastupe i rezultate što je rezultiralo pozivom da bude dio njihovog tima. - Učešće na motociklističkim endurance trkama zahtjeva ne samo redovne fizičke pripreme, snagu i izdržljivost, već i redovne motociklističke treninge na stazama na kojima to vremenski uslovi dozvoljavaju tokom zimskog perioda. Samo učešće na trci i Svjetskom endurance prvenstvu i pripreme za trku zahtjevaju dosta novca - kaže za BLIN magazin Bojan Majkić
Njegov odlazak na Svjetsko endurans prvenstvo nije moguće bez podrške sponzora i prijatelja sporta.
Demofest klub, pod motom "DFK ide korak dalje. A korak ima hiljadu milja", odlučio je da mu pomogne u tom poduhvatu pa će na njihovom stageu 12. januara biti održan koncert "cover banda" Big rock iz Zagreba. Ulaznice za svirku koštaju 10 maraka, a sav prikupljen novac biće uručen Bojanu za odlazak na ovo takmičenje.
Svi koji budu posjetili koncert imaće priliku da vide motor kojim će se Bojan takmičiti u Francuskoj.
- Sam nastup na trci "24 sata Le Man" je veoma prestižno priznanje s obzirom na to da malo timova dobije priliku da se takmiči. Timovi se kvalifikuju na osnovu rezultata postignutih na svojim nacionalnim šampionatima kao i međunarodnim takmičenjima, te su obavezni da plate kotizaciju u iznosu od 9.000 evra - kaže Majkić .
Inače, Le Man je grad u Francuskoj koji se nalazi na pola puta između Pariza i Normandije. Poznat je po svojoj auto-moto stazi koja obuhvata dva dijela: kraću i manje poznatu stazu Bugati i dužu i daleko poznatiju stazu Sart.
Bugati staza je duga 4,3 km i nazvana je po Etore Bugatiju, osnivaču Bugati auto kompanije, te se koristi tokom čitave godine. Sart staza je duga 13,65 km i dijelom se sastoji od javnih saobraćajnica koje se zatvaraju u vrijeme održavanja auto-moto trka.
Još od 1923. godine na ovoj stazi se vozi endurance trka "24 sata Le Man". U direktnom prevodu endurance znači izdržljivost. Trke izdržljivosti su prisutne u različitim vrstama sportova, pa ih sasvim prirodno ima i u auto-moto sportu.
Ovakve trke se uglavnom voze kao vremenski ograničene kao ova u Le Manu, a ponekad su ograničene prema dužini kao npr 1.000 kilometara Hokenhajm.
Inače, endurance trka "24 sata Le Man" za motocikliste održava se svake godine u aprilu. Kao najpoznatija, najteža i najprestižnija trka u moto svijetu, ona predstavlja uvod u Svjetsko endurance prvenstvo u motociklizmu za koje se boduje šest endurance trka na najpoznatijim stazama širom svijeta (Le Man i Bol dor u Francuskoj, Ošasleben u Njemačkoj, Albasete u Španiji, Suzuka u Japanu i Doha u Kataru).
- Prema pravilniku trke "24 sata Le Man", tim se sastoji od tri vozača koji se smjenjuju na svakih sat vremena radi dopunjavanja goriva, mjenjanja guma i otklanjanja eventualnih tehničkih poteškoća. Organizator zahtjeva od tima da obezbjedi potrebnu podršku stručnih mehaničara, te pripadnika logistike i drugog neophodnog osoblja. Procjenjuje se da tim broji ukupno 18 ljudi - objašnjava naš sagovornik.
Trku "24 sata Le Man" u aprilu 2009. godine, u kojoj je učestvovalo 48 timova iz cijelog svijeta, je pratilo oko 150.000 ljudi na tribinama, a posredstvom medija oko 200 miliona ljudi.
(BLIN/sv)
ČITAJTE DEPO!
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook