Prema ustavnoj obavezi, konačnu odluku o tome treba donijeti Narodna skupština RS, a zatim Kineska izvozna banka odobrava taj novac.
Državna korporacija
Iako ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović jučer nije želio iznositi detalje ovog predugovora, poznato je da će kineska državna korporacija izvoditi radove sa svojom radnom snagom, mašinama i resursima, a plaćat će ih Izvozna kreditna državna banka Kine, dok će novac, odnosno zaduženje, vraćati RS.
Predkreditni ugovor potpisalo je preduzeće "Autoputevi RS", koje do sada nema nijedan kilometar autoputa u ovom entitetu, a nema ni vlastitih prihoda, nego se održava grantovima iz budžeta. Nakon propalih dogovora s austrijskom kompanijom "Strabag" i slovenskim CPM-om, ovo je treći pokušaj Vlade RS da nađe partnera na izgradnji te dionice autoputa.
Domaće firme
Lider DP-a Dragan Čavić kazao je juče u Banjoj Luci da su Kinezi prilikom prvih razgovora o mogućnostima investiranja u ovaj projekt izrazili sumnju u mogućnost RS da vraća taj dug.
"Uradili su to s punim pravom ako imamo uvid u makroekonomske pokazatelje RS i strukturu njenog ukupnog duga. Kako će taj aranžman biti završen, ostaje da se vidi, ali se zna da ovdje posao ne mogu očekivati domaće firme" - kazao je Čavić.
Nedostaje i studija ekonomske održivosti
U sklopljenom ugovoru nedostaje i studija ekonomske održivosti, tako da nadležnim institucijama u RS još nije poznato da li je ovaj put samoodrživ, odnosno hoće li se iz prihoda koje bude ostvarivao moći izdržavati i servisirati kredit. Prema najavama premijera RS Aleksandra Džombića, izgradnja ove dionice autoputa ipak bi trebala početi na proljeće sljedeće godine.
(Dnevni avaz, Blin/đk)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook