Odvjetništvo smatra da su okrivljenici bili svjesni da mogu izazvati klizavost tračnica koje će onemogućiti kočenje vlakova na nizbrdici.
Naime, ustanovljeno je kako je prije nesreće pruga poprskana retardantom - sredstvom za sprječavanje zapaljenja drvenih pragova na visokim temperaturama. Uzrok nesreće upravo je prskanje tračnica tim sredstvom neposredno prije prolaska nagibnoga vlaka.
Zbog željezničke nesreće ministar mora prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta ponudio je ostavku predsjednici Vlade Jadranki Kosor , no ona ju je odbila.
Crna kutija nagibnog vlaka pokazala je da se vlak kretao brzinom većom od 99,5 kilometara na sat te da je klizio 3,46 minuta, pri čemu je prošao više od šest kilometara. Prije otklizavanja, kod Labina Dalmatinskog, vlak se kretao brzinom od 80 kilometara na sat te usporio na 24 kilometra, najvjerojatnije zbog konfiguracije terena.
(Jutarnji.hr, DEPO, BLIN/eb)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook