NAGAĐANJA

Ko je kriv za pad aviona Leha Kacinskog?

Arhiva13.04.10, 08:42h

Šta je konačni razlog zbog kojeg je pilot Tupoljeva Tu-154 odlučio sletjeti na aerodrom u Smolensku unatoč snažnoj magli i pri tome uzrokovao smrt svih 97 putnika u avionu, među njima i poljskog predsjednika Leha Kacinskog?

Srušio se avion poljskog predsjednika - mjesto nesrećeOdgovore na to pitanje trebala bi dati i treća crna kutija, pronađena jučer.

Kako saznaje poljski Fakt, prve su dvije crne kutije još u subotu prevezene u Moskvu. Treća kutija, pronađena jučer, također je poslana na analizu, a pretpostavlja se da bi tek kombinacija podataka iz sva tri uređaja trebala dati jasnu sliku događaja. U međuvremenu, neki su bacili sumnju na ideju da je za nesreću kriva činjenica što se kontrolor leta pilotu obraćao na ruskom.

Zasad je jasno da je avion bio u dobrom stanju. Iza sebe je imao 5.004 sati leta, a 2009. je prošao puni servis, pri kojem se poradilo na motoru. Piloti prije slijetanja nisu imali probleme, a zna se da je posada razumjela upozorenje da su uslovi za slijetanje iznimno teški. Što se tiče svega ostalog, zasad se radi samo o hipotezama.

Fakt piše kako će se tačna slika nesreće dobiti samo kombinirajući izjave svjedoka i podatke iz crnih kutija. Zna se da je sve bilo dobro do 1,5 kilometara pred aerodromom. Tada je došlo do problema. Moguće je da je avion udario u radarski toranj, što mu je probilo trup. To je otežalo manevrisanje, jer radi se o avionu teškom preko 100 tona.

Nagnut, avion je udario u vrhove drveća, nakon čega je pilot izgubio kontrolu. Počeo je nekontrolirano padati, iako je pilot uspio izbjeći betonske zgrade, dvije benzinske pumpe i nekoliko kioska. Na kraju, kad je pao na polje, bio je već gotovo potpuno uništen, a snaga pada i požar uzrokovan zapaljivanjem goriva od aviona su napravili smrtnu zamku za sve putnike.

Iako se već nekoliko puta pojavila spekulacije da je za nesreću kriva činjenica što se kontrolor leta pilotu obraćao na ruskom, jedan pilotov kolega rekao je da je to glupost. Pilot ne samo da je znao ruski, nego se često koristio njime pri slijetanju.

Pravi razlog nesreće, pretpostavlja Fakt, mogao bi biti u žurbi. Pilotu niko nije dao naredbu da požuri sa slijetanjem, ali je moguće da ga je na to natjerao osjećaj dužnosti. Avion koje je prevozio poljskog predsjednika i druge dužnosnike već je zakasnio 23 minute pri polijetanju, a da je sletio u Moskvi ili Minsku, Kacinski bi izgubio nekoliko sati u svom planu. Ako je to razlog, onda se žurba pokazala tragičnom.

No, stvarni uzroci nesreće postat će poznati tek nakon što se ispitaju sve mogućnosti.
(Index.hr, BLIN/tg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook