Tihomir Dakić iz Centra za životnu sredinu kazao je da Banjaluka trenutno ima oko 7,5 kilometara biciklističkih staza, te je podsjetio da je Skupština grada prije nekoliko godina usvojila odluku da će svaka nova ili renovirana ulica ili raskrsnica imati biciklističu stazu, a to je do sada jedino realizovano u ulici Olimpijskih pobjednika.
"Mnogi evropski gradovi razvijaju infrastrukturu za ovaj tip saobraćaja, a Banjaluka proširuje postojeće saobraćajnice na štetu trotoara, biciklističkih staza i zelenih površina. Tako imate rekonsturisane traka u Boriku, koje su označene prije godinu dana crvenom bojom, koje su danas izgubile taj sjaj, što je nepotrebna investicija", govori Dakić naglašavajući da su te staze veoma klizave.
Marko Jovičić, Banjalučanin, kome je glavno prevozno sredstvo za prevoz bicikl, govori da svaki dan, ukoliko to vremenski uslovi dozvoljavaju, vozi bicikl, a najčešće na relaciji od Lauša do Petrićevca.
"Nikako nisam zadovoljan postojećim uređenjem biciklistčkih staza u gradu. Ponekad se zapitam da li je Banjaluka grad u kojem može normalno da se vozi bicikl, po određenim propisima i trakama kojih je malo. Siguran sam da većina Banjalučana i ne zna gdje su biciklističke trake u gradu" , govori Jovičić.
Ono što smeta biciklistima je i nedostatak praking prostora za njihove dvotočkaše, a jedini parking je u parku "Petar Kočić". Dakić, kaže da, prema planovima iz Administrativne službe grada Banjaluka, stoji izgradnja parkinga za bicikliste.
"Urađeni su tenderi za rekonstrukciju biciklističkih staza, koji su zaključeni 3. jula. To su planovi iz 2009. Sada se kreće u realizaciju, a mi iz Centra očekujemo sastanak u Gradskoj upravi. Predložena je i izgradnja novih parkinga za bicikle - od 20 ponuđenih, usvojeno je 19 lokacija" ističe Dakić.
Draženko Kenjalo, šef Odjeljenja za komunalne poslove Administrativne službe grada Banjaluka, govori da je urađen tender za rekonstrukciju biciklističke staze od naselja Malta do Lauša, ali i za izgradnju staze od Bulevara Živojina Mišića do Ulice Kralja Petra Prvog Karađorđevića.
"Vrijednost ugovorenog projketa je 105.000 KM, čekamo bankarsku odluku kako bismo krnuli u dalju realizaciju projekta", rekao je Kenjalo i dodao da je projktnu dokumentaciju radio "Geoput", a da je izvođač radova "DVD inženjering" iz Banjaluke.
Tihomir Dakić iz Centra za životnu sredinu kaže da nema podataka o tačnom broju biciklista u gradu na Vrbasu.
Međutim, on govori da, prema njegovim procjenama, svaka banjalučka porodica ima najmanje po jedan bicikl.
Dio bloka između Srpske ulice, Ulice bana Lazarevića, Bana Milosavljevića i Vase Pelagića u narednom periodu dobiće novo ruho.
Naime, Regulacionim planom dijela centralnog područja Banje Luke, koji je usvojen 2007. godine ovaj prostor je planiran za kompletnu rekonstrukciju.
- Predviđno je uklanjanje većeg broja postojećih objekata koji su u lošijem stanja, te zadržavanje postojećih objekata koji su pod zaštitom Zavoda za zaštitu kulturno-istorijskog i prirodnog nasljeđa RS - rekao je za "Fokus" Milenko Šajić, portparol Administrativne službe Grada Banja Luka i dodao da su objekti koji su planirani regulacionim planom poslovne namjene različite spratnosti.
- Osim toga, u podzemnom dijelu, ispod sadašnje zelene površine sa spomenikom banu Milosavljeviću planirana je izgradnja manjeg tržnog centra, kao i parking-garaže, koja će se nalaziti ispod cijelog kompleksa - kazao je Šajić, ističući da je za cijeli prostor neophodno raspisivanje konkursa za izradu idejnog arhitektonskog rješenja.
- Kada se ispune uslovi za izgradnju navedenih objekata, odnosno kada vlasnici predmetnog zemljišta izraze želju i namjeru za gradnjom pristupiće se rušenju postojećih objekata - naglasio je Šajić.
Iz Odjeljenja za komunalne i stambene poslove i poslove saobraćaja Administrativne službe Grada kažu da je nekoliko investitora već pribavilo dio urbanističko-tehničke dokumentacije koja je neophodna za realizaciju ovog projekta.
- Očekujemo da će u narednim godinama, provođenjem regulacionog plana centralnog područja grada na navedenoj lokaciji biti izgrađeni planirani poslovni objekti - rekli su u ovom odjeljenju.
Stanovnici Banje Luke s nestrpljenjem očekuju realizaciju ovog projekta, jer smatraju da ovaj dio užeg centralnog gradskog područja nema odgovarajući izgled.
- Tu postoji jedna zgrada u kojoj se nalaze neke prodavnice. Stara je i ne služi ničemu osim da kvari izgled grada - smatra Banjalučanin Mladen Štrbac.
(bllive.com, Nezavisne, Blin/đk)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook