Još nije saopšteno kolika je bila ukupna proizvodnja u hektolitrima i zvanični podaci za cijelo tržište, uključujući i pivare koje nisu u Savezu, biće na raspolaganju početkom ljeta.
S obzirom na to da pivare udružene u Savez učestvuju sa više od 90 posto u ukupnoj proizvodnji, može se procjeniti da će ona kretati oko 18,7 miliona hektolitara, dok je 2008. u Češkoj bilo proizvedeno 19,8 miliona hektolitara piva.
U međugodišnjem poređenju poboljšao se bilans malih pivara, dok su tri najveće - "Plzenjski prazdroj", "Staropramen" i "Hajneken", koje pokrivaju oko tri četvrtine tržišta, smanjile proizvodnju. "Prazdroju" i "Hajnekenu" je proizvodnja opala za pet, a "Staropramenu" za sedam posto.
Prošle godine je, poslije deset godina, prestala da raste potrošnja bezalkoholnog piva. Jedina vrsta piva čija potrošnja je znatno povećana je odležalo pivo, takozvani "ležak".
Ta promjena ne mora da znači da su češke pivare prešle sa slabijih na jača piva. Veliki uticaj na brojke imao je prelazak "Plzenjskog prazdroja" na proizvodnju "gambrinusa" od 11 procenata, koje je svrstano upravo u kategoriju "ležaka".
Na statističke podatke je uticao i potez "Hajnekena" koji je agresivnom reklamnom kampanjom podržao jedanaestoprocenti "zlatopramen" u PET bocama. Upravo je ta plastična ambalaža zabilježila lani meteorski uspjeh - njena prodaja je povećana čak 45 puta.
(dnevniavaz.ba, BLIN/sv)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook