Razgovrala: Suzana VUKMIR
BLIN: Ove godine organizujete drugi po redu „Mediafest“. Po čemu će se razlikovati od prethodnog?
ĐEKIĆEVA: Velike su promjene u odnosu na prvi festival, kada je „Metromedia“ skromno krenula u ideju sa ciljem da napravi druženje medija u Banjaluci. Međutim, i tada smo imali dugoročnu viziju - Mediafest kao regionalno poznat festival, koji će okupiti zvučna imena medijske i marketing industrije. Ove godine možemo se pohvaliti bogatijim programom, brojnim predavanjima, gostima, svjetskim imenima, domaćim i regionalnim medijskim kućama, velikim brojem učesnika. Definitivno ćemo ove godine postaviti standard i temelj za sve naredne godine.
BLIN: Kazali ste da će ovaj festival biti poseban u odnosu na neke druge sličnog tipa u našem okruženju. Šta je to što će privući učesnike i posjetioce da dođu baš na ovaj u Banjaluci, da li je to sadržaj koji ste pripremili ili ambijent u kojem će se festival održavati?
ĐEKIĆEVA: Prilikom stvaranja koncepta bili smo svjesni svih svojih prednosti i mana. Nemamo more, nemamo kongresne dvorane, ali imamo tvrđavu Kastel, predivnu rijeku i dobar geografski položaj. Svjetska predavanja, panel diskusije sa atraktivnim učesnicima, koncerti, radionice, timbilding, adrenalinske avanture na obalama Vrbasa, tri koncerta, noć najboljih svjetskih reklama i veliki broj partija… Sve na otvorenim scenama tvrđave i rijeke… To imate samo na Mediafestu u Banjaluci.
BLIN: U Banjaluci i regionu ima veliki broj studenata novinarstva i marketinga, dosta njih je i završilo ove fakultete, a mnogo ih je bez posla. Očekujete li se da ćete na 'Talent koloniji' za nove talente pronaći možda buduće stručnjake u ovom, bar u svijetu ako ne kod nas, atraktivnim i dosta plaćenim zanimanjima?
ĐEKIĆEVA: Upravo 'Talent kolonija' je još jedna od naših specifičnosti. Pružićemo šansu studentima žurnalistike da usavrše svoja novinarska umijeća i steknu određena praktična znanja kroz predavanja poznatih novinarskih stručnjaka. To će, svakako, doprinijeti njihovoj profesionalnoj orijentaciji i omogućiti im da se predstave potencijalnim poslodavcima, kao kvalitetan budući kadar. Broj učesnika 'Talent' kolonije je ograničen na 20 studenata, koje ćemo izabrati nakon javnog konkursa na zadanu temu, koji će uskoro biti objavljen. Ove godine 'Talent kolonija' je usmjerena ka novinarstvu, sljedeće godine će to možda biti dizajn, marketing...
BLIN: Kakve nas debate očekuju?
ĐEKIĆEVA: Obradićemo pet aktuelnih tema iz svijeta medija i marketinga sa atraktivnim i zanimljivim gostima. Diskusije o privatnosti javnih ličnosti, o gledanosti rialiti šou emisija, o javnim i komercijalnim servisima, istraživačkom novinarstvu, o marketing budžetu i preraspodjeli budžeta. Denis Latin, Olivera Kovačević, Gordana Suša, Vedran Strukar, Vesna Milanović, Dragan Marinković Maca, Vlatka Pokos, Senad Hadžifejzović, Mato Đaković, Bojan Radun, Srđan Šaper samo su neki od imena koja će nas voditi kroz pomenute diskusije.
BLIN: O čemu će govoriti Karim Rašid?
ĐEKIĆEVA: Kreativnost u 21.vijeku. Nema kraja novim idejama. Nove tehnologije otvaraju nam nove mogućnosti dopuštajući da eksperimentišemo sa novim vrstama kreativnosti. Maštoviti Karim će, ne sumnjam, imati jedno od najneobičnijih predavanja, a uživaćemo i u njegovom didžejingu i sigurna sam da će svi učesnici biti prezadovljni. Ponosna sam što ćemo u Banjaluci ugostiti dizajnera čije su postavke kreacija u 20 muzeja širom svijeta, uključujući Centre Pompidou u Parizu, Museum of Modern Art, Njujork…
BLIN: Pored koncerta, kakvo predavanje će nam predstaviti Kusturica?
ĐEKIĆEVA: Emir Kusturica je dvostruki dobitnik Zlatne palme na filmskom festivalu u Kanu, Zlatnog lava na festivalu u Veneciji, Zlatne arene u Puli, Srebrnog medvjeda u Berlinu, dodijeljen mu je orden Viteza lijepih umjetnosti i književnosti što je najviše francusko priznanje u umjetnosti, a upravo je u Kanu odlikovan i Ordenom viteza legije časti, što ga pridružuje velikanima Feliniju, Bunjuelu, Renoaru. Režiser, muzičar, profesor, vizionar koji ideje pretvara u stvarnost, zamislite koliko je toga što bi smo željeli čuti od njega. Stvorio je Drvengrad na Mokroj gori, koji svakodnevno posjećuje sve veći broj domaćih i stranih turista, a upravo smo svjedoci i novog projekta izgradnje Andrićgrada u Višegradu. Predavanje će biti upravo o toj temi stvaranja ideja, gradova i novih vrijednosti.
BLIN: U okviru festivala biće održan i „Adrenalin day“ . Šta nas u okviru njega očekuje?
ĐEKIĆEVA: Kažu da je avantura najbolji način da se upozna priroda Banjaluke. Zahvaljujući velikoj podršci naših prijatelja iz Rafting kluba „Kanjon“, svi učesnici će uživati u cjelodnevnom druženju na obalama Vrbasa uz rafting, peintbol, paraglajding i trku kvadovima… “Adrenalin day” je timbilding dio festivala kada će se medijske kuće takmičiti u navedenim disciplinama. Odlična energija, dobra atmosfera, takmičarski duh. Na osnovu iskustva od prošle godine ne sumnjam da se većina njih već sada priprema za taj dan.
BLIN: Da li smatrate da je cijena kotizacije od 400 KM skupa?
ĐEKIĆEVA: Svi oni koji posjećuju velike seminare, festivale, pa čak i jednodnevne radionice i ovdje i u okruženju svjesni su da ova cijena nije skupa. Cilj nam je bio pronaći najbolji odnos cijene i kvaliteta. Sam festival je profilisan ka određenoj ciljnoj grupi, koja podrazumjeva zaposlene u medijima, zaposlene u marketingu, studente kao i sve one koji žele biti dio te industrije. Mnogi su već prijavili i ostvarili popust od 30 odsto, studenti imaju popust od 50 odsto, medijski partneri festivala ostvaruju svoje učešće obostranom saradnjom, tako da već postoji sistem, koji omogućuje mnogima da nam se pridruže.
(BLIN MAGAZIN)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook