iako je mnogo obećavao

Trumpova trgovinska politika stvara globalnu napetost, ali i prijetnje nestašicama u SAD-u

Front25.04.25, 16:42h

Trumpova trgovinska politika stvara globalnu napetost, ali i prijetnje nestašicama u SAD-u
Početkom ove sedmice, izvršni direktori najvećih američkih trgovačkih lanaca stigli su u Bijelu kuću kako bi prenijeli jasno upozorenje: ako se carine na kinesku robu ne promijene u roku od dvije sedmice, američke trgovine suočit će se s "praznim policama"

 

 

Predsjednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Trump drži svijet u napetosti svojim trgovinskim politikama koje se sve češće mijenjaju iz dana u dan. Dosad su američki potrošači bili uglavnom zaštićeni od nestabilnosti, no kako se međunarodni transport prilagođava njegovim politikama, Trump se suočava s mogućim posljedicama.


Trgovinski rat između SAD-a i Kine usporava kontejnerski promet između dvije najveće svjetske ekonomije, dok brodarske tvrtke upozoravaju na pad rezervacija i sve češći fenomen "praznih plovidbi", što znači zaobilaženje određenih luka ili potpuno otkazivanje prevoza.


Početkom ove sedmice, izvršni direktori najvećih američkih trgovačkih lanaca stigli su u Bijelu kuću kako bi prenijeli jasno upozorenje: ako se carine na kinesku robu ne promijene u roku od dvije sedmice, američke trgovine suočit će se s "praznim policama".


Tri kompanije čiji su predstavnici prisustvovali sastanku – Walmart, Target i Home Depot – najviše su pogođene odlukama američkog predsjednika, koje uključuju carine do 145 posto na kineske proizvode i povećanje lučkih taksi za kineske brodove.


Walmart nabavlja oko 60 posto svojih uvoznih proizvoda iz Kine, uključujući odjeću, elektroniku i igračke, dok se oko 50 posto dobavljača Targeta također nalazi u Kini, prema istraživanju Reutersa.


Mnogi trgovci i proizvođači trenutno imaju zalihe u skladištima koje im pomažu da prebrode trenutne poremećaje, no te zalihe traju samo ograničeno vrijeme, obično nekoliko sedmica.


Nakon toga, trgovci će se suočiti s odlukom: platiti carine i preuzeti dodatne troškove, prebaciti troškove na potrošače ili prestati kupovati robu iz Kine i suočiti se s nestašicama na policama.

 

Postoje naznake da mnoge američke kompanije već reagiraju otkazivanjem narudžbi. Brodovima s istočne obale Kine potrebno je oko dvije do tri sedmice da stignu do zapadne obale SAD-a.


Prema podacima koje je objavila luka Los Angeles, koja prihvaća velike količine robe iz kineskih luka poput Šangaja, kontejnerski promet ove je godine bio 56 posto veći nego u isto vrijeme prošle godine, vjerojatno zbog velikog broja narudžbi koje su stigle neposredno prije Trumpove najave carina 2. aprila.


Međutim, sljedeće sedmice očekuje se pad prometa od 11 posto, a zatim naredne, još 33 posto.  


(FENA/jk)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook