u dužini 40 km

Brzom cestom od Mostara do Hrvatske i autoputa A1: Gradit će se 10 podvožnjaka, mostovi, vijadukti, tunel...

Biznis Klub30.09.24, 18:17h

Brzom cestom od Mostara do Hrvatske i autoputa A1: Gradit će se 10 podvožnjaka, mostovi, vijadukti, tunel...
Izgradnjom ove brze ceste prostor zapadne Hercegovine spojit će na svojem istočnom dijelu s autocestom na koridoru Vc i to na dvije lokacije

 

 

Brza cesta koja će Mostar preko zapadne Hercegovine spojiti s Republikom Hrvatskom, na širem prostoru Imotskog, omogućujući time i povezanost na dalmatinsku trasu autoceste A1 jedan je od prioritetnih projekata u okviru kojega se trenutno provode pripremne aktivnosti, a uslijed zahtjevnosti i geografske pozicije, dionica je podijeljena na dva dijela: Mostar sjever - Polog te Polog - granica RH, piše Večernji.ba.


Potonja je u potpunosti projektirana, te se krenulo s procesom eksproprijacije zemljišta. Radit će se o dionici duljine duljini 40,4 km koji će pak uključivati dvije poddionice Polog - Polugrno (15,8 km) i Polugrno - granica RH (24,6 km).


Spoj na obilaznicu


Početak ove dionice je na području Mostarskog blata (Polog), koja se nalazi u dužini od 1,50 kilometara na području HNŽ, dok ostatak poddionice prolazi područjem ZHK i završava se petljom Polugrno. Na ovoj poddionici je projektirano dvostrano odmorište “Gradina”, deset podvožnjaka, dva mosta i jedan nadvožnjak. Trasa ove poddionice prolazi područjem ZHŽ, kroz grad Široki Brijeg i Općinu Grude te završava na granici sa RH. 


No, valja napomenuti kako će se ova trasa svojim južnim dijelom nastavljati na mostarsku južnu obilaznicu koja se već uveliko gradi, odnosno dio od Pologa do Kruševa je već u funkciji.


Sjeverni dio


S druge strane dionica Mostar sjever - Polog dužine je 20,3 km te počinje od čvorišta autoceste na Koridoru Vc Mostar sjever. U nastavku trasa ide sjevernim dijelom iznad zone deponije otpada Uborak, te sjeverno od industrijske zone Gajevi. Dalje trasa prelazi preko magistralne ceste M17, gdje je projektirano čvorište / kružni tok na magistralnoj cesti s niveletom brze ceste iznad kružnog toka. Trasa u nastavku nakon nasipa prelazi rijeku Neretvu mostom i preko lokalne ceste i željezničke pruge. 


Kako bi se svladala teška konfiguracija terena u nastavku trase projektiran je vijadukt Raštani, tunel, vijadukt Orlovac, vijadukt Rudarski kop. Trasa na ovom dijelu završava čvorištem Rudarski kop preko spojne ceste kojim je omogućena direktna veza iz ulice Bleiburških žrtava na brzu cestu.


Izgradnjom ove brze ceste prostor zapadne Hercegovine spojit će na svojem istočnom dijelu s autocestom na koridoru Vc i to na dvije lokacije - sjeveru Mostara kao i na Bišće polju, dok će na zapadu ostvarivati spoj s autocestom A1 koja ide kroz Hrvatsku; navedena dva elementa imat će povijesno značajan utjecaj na razvoj gospodarstva ovoga dijela Bosne i Hercegovine. 


(DEPO PORTAL/ad)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook