Mađarska niskotarifna avio-kompanija, koja leti u 53 zemlje svijeta, ponudila je i u rekordnom roku rasprodala kontingent od 10.000 karata za neograničen broj letova u periodu od godinu dana. U pitanju je propusnica All You Can Fly, koju je do 16. avgusta bilo moguće nabaviti po promotivnoj cijeni od 499 evra na sajtu Wizz Air-a, nakon čega joj je cijena bila za 100 evra veća.
Iako na prvu loptu zvuči veoma atraktivno, ova ponuda krije izuzetno restriktivne uslove korištenja sa dodatnim troškovima. Tako, na primjer, kompanija jasno ističe da “u cijenu letova nije uključen ručni ili čekirani prtljag, već samo jedan lični predmet”, te će skoro svi putnici morati da izvrše dodatnu uplatu.
Wizz Air navodi i da – iako putnici mogu da se ukrcaju na neograničen broj letova tokom godinu dana – za svaku rezervaciju moraju da plate taksu. Kompanija takođe ističe da “dostupnost sedišta zavisi od različitih unutrašnjih i spoljašnjih faktora (uključujući raspored letenja, popunjenost aviona…)”.
- Wizz Air ne može da garantuje da su All You Can Fly sedišta dostupna (ili dostupna u željenoj mjeri) na određenom letu ili letovima u okviru kvalifikovanog perioda - navode iz kompanije.
Šta se krije iza ove ponude za Biznis.rs je govorio Petar Vojinović, urednik portala Tango Six.
- Riječ je prije svega o marketinškoj promociji koja je više nego uspijela, budući da je izazvala besplatno globalno izvještavanje. Međutim, ako je prosječna cijena Wizz Air karte 17 eura, putniku bi trebalo 36 putovanja, odnosno 18 povratnih letova, da bi se to isplatilo. To je godinu i šest mjeseci letenja jednom mjesečno, što konkretno stavlja cijelu ponudu u jednu kategoriju putnika. Naime, navike i potreba svih putnika nisu isti i ovo bi neko sigurno mogao da iskoristi, ali matematika kaže da bi baš morali da lete da bi se to isplatilo - navodi sagovornik.
On ističe da su uslovi putovanja za ovu promociju prilično detaljni, veoma transparentni i jasni, ali su donekle i ograničeni.
- Ako se ova promocija stavi u kontekst ‘zašto oni to rade’ – naravno da je iz poslovnog ugla u bilo kom biznisu bolje imati pretplatu i pretplatnike, sigurne korisnike usluge, ali ako se ponovo primeni matematika – upitno je koliko je to isplativo. Wizz Air je u prošloj godini prevezao 60,3 miliona putnika, a ako prodaju sve pretplate to će biti 10.000 putnika. Prošle godine imali su pet milijardi evra prihoda, a ako se ova promocija rasproda imaće oko 6,7 miliona eura zarade, odnosno prihoda, što je ekstremno zanemarljivo, da bi u poslovanju na prihodnoj strani pravilo neki efekat. Međutim, ovo je trošak globalne reklame - objašnjava Vojinović.
Iz kompanije Wizz Air kažu da plan pretplate ne može biti prekinut pre isteka roka od 12 mjeseci.
- WIZZ All You Can Fly se automatski obnavlja svake godine, odnosno po isteku vašeg kvalifikovanog perioda od 12 mjeseci. Opšte je pravilo da možete da prekinete svoju kvalifikaciju za All You Can Fly tokom datog kvalifikovanog perioda, u kom slučaju će vaša kvalifikacija za All You Can Fly biti prekinuta po isteku obaveznog perioda od 12 mjeseci - navodi se na sajtu kompanije.
(DEPO PORTAL/af)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook