ogroman neiskorišteni potencijal

Potez koji se čeka: Zašto je koncesija najbolje rješenje za Aerodrom Sarajevo i kakvu bi korist od toga imali građani?

Biznis Klub28.08.24, 21:09h

Potez koji se čeka: Zašto je koncesija najbolje rješenje za Aerodrom Sarajevo i kakvu bi korist od toga imali građani?
U konačnici, Aerodrom Sarajevo bi se transformisao iz stagnirajućeg infrastrukturnog objekta u dinamično regionalno središte, koje bi dalo snažan impuls ekonomskom rastu zemlje

 

 


Sarajevski aerodrom, kao glavno čvorište zračnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini, ima ogroman neiskorišteni potencijal. Trenutni izazovi u upravljanju aerodromom, koji je pod nadzorom Vlade Federacije BiH, često su posljedica političkog utjecaja, neefikasnosti i nedostatka ključnih investicija. 


Rješenje koje se nameće kao najbolje za prevazilaženje ovih problema jeste davanje aerodroma pod koncesiju. Ovaj potez ne bi samo unaprijedio operativnu efikasnost, već bi donio i značajne ekonomske koristi za građane Bosne i Hercegovine, navodi se u analizi koju objavljuje Narod.ba.


Šta donosi koncesija?


Davanje aerodroma pod koncesiju znači da bi privatni investitori preuzeli upravljanje aerodromom, uz obavezu ulaganja u njegovu infrastrukturu, modernizaciju i operativne kapacitete. Privatni sektor ima znanje i resurse da uvede savremene prakse upravljanja i inovacije koje bi značajno unaprijedile rad aerodroma. Štaviše, privatni investitori često uvode rigorozne standarde poslovanja, smanjujući nepotrebne troškove i povećavajući profitabilnost.


Primjeri iz regiona jasno pokazuju da koncesija može drastično unaprijediti poslovanje aerodroma.

 

Zagrebački aerodrom, nakon što je 2013. godine dat pod koncesiju francuskom operateru, bilježi stalni rast putničkog prometa, te je otvoren novi terminal vrijedan 300 miliona eura, što je značajno povećalo njegov kapacitet i privuklo veći broj međunarodnih aviokompanija.

 

Beogradski aerodrom, koji je pod koncesijom francuske kompanije Vinci, transformisan je u regionalni centar sa znatnim porastom prometa i modernizacijom infrastrukture. Slično bi se moglo dogoditi i sa Sarajevskim aerodromom, koji bi kroz privatna ulaganja postao regionalni igrač.


Koristi za građane


Građani BiH bi direktno osjetili koristi od ove promjene. Privatni investitori bi donijeli novac za poboljšanje infrastrukture, što bi rezultiralo boljom uslugom za putnike – od povećanog broja letova, nižih cijena karata, do bržeg i efikasnijeg prolaska kroz aerodromske usluge.

 

Povećan broj međunarodnih letova mogao bi otvoriti vrata turistima, što bi donijelo dodatne prihode lokalnoj ekonomiji, stvarajući nova radna mjesta u turizmu, ugostiteljstvu i pratećim industrijama. Uz to, modernizacija bi privukla veći broj investitora u Bosnu i Hercegovinu, povećavajući potencijal za ekonomsku ekspanziju.


Problemi političkog utjecaja


Dok je aerodrom pod upravom Vlade Federacije, postoji stalni rizik od političkog utjecaja na donošenje odluka. Umjesto da se fokusira na ekonomski razvoj i efikasnost, upravljanje aerodromom se često koristi za političko zapošljavanje, stvaranje stranačkog utjecaja i favoriziranje određenih interesnih grupa. Ovakva praksa vodi ka neefikasnom poslovanju i smanjenju kapaciteta aerodroma da odgovori na izazove modernog tržišta.


Upravo iz ovih razloga, davanje aerodroma pod koncesiju privatnim investitorima predstavlja najbolje rješenje. Privatni sektor je motivisan profitom, a to znači da bi sav fokus bio na povećanju efikasnosti, modernizaciji i širenju kapaciteta aerodroma. Bez političkog pritiska i opstrukcija, aerodrom bi imao prostor da se razvija i raste, donoseći korist ne samo vlasnicima koncesije, već i građanima Bosne i Hercegovine.


Interes građana na prvom mjestu


Sarajevski aerodrom ima potencijal da postane regionalno središte, ali da bi se to dogodilo, potrebne su ozbiljne investicije i efikasno upravljanje. Koncesija je najbrži i najučinkovitiji način da se to postigne. Iskustva aerodroma u Zagrebu i Beogradu pokazuju da privatni investitori mogu dovesti do ogromnog napretka, povećanja broja putnika i prihoda, te modernizacije infrastrukture.


Građani Bosne i Hercegovine bi od koncesije imali višestruke koristi – bolje usluge, povećan broj letova, niže cijene karata, veći priliv turista i investitora, kao i nova radna mjesta. U konačnici, aerodrom Sarajevo bi se transformisao iz stagnirajućeg infrastrukturnog objekta u dinamično regionalno središte, koje bi dalo snažan impuls ekonomskom rastu zemlje. 


Koncesija je, u svjetlu političkih pritisaka i trenutne neučinkovitosti, najbolje moguće rješenje za aerodrom Sarajevo.

 

(DEPO PORTAL/ad)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook