Privatni iznajmljivači već su dulje vrijeme dežurni krivci za sav nered u turizmu. Oni i ugostitelji nešto su poput derikoža koji povazdan misle kako će prevariti goste i pokvariti im ljetovanje. Javnost tek što ih nije okrivila za globalno zatopljenje i agresiju Rusije na Ukrajinu.
Istina je nerijetko posve drukčija. I iznajmljivači i ugostitelji sve su češće žrtve bezobraznih turista koji ih na sve načine žele preveslati. Ugostiteljima znaju prigovarati da im je hrana neukusna ili namjerno baciti dlaku u jelo, a poslije ih ucjenjuju lošim recenzijama i traže da ih služe besplatno, piše Slobodna Dalmacija.
Namještene fotografije žohara, mrava, mušica..., klasika su. I te se zvizdarije ponavljaju iz ljeta u ljeto. Na to se mnogi samo nasmiju i slegnu ramenima. Naime, nemali broj vlasnika naših restorana linijom manjeg otpora pristane udovoljiti takvim "zahtjevima", plašeći se lošeg odjeka na društvenim mrežama, ali i inspekcije i kazni kojima prijete notorni prevaranti. Važnije je među današnjom klijentelom imati sjajne ocjene na tražilicama nego zaista profesionalno raditi svoj posao.
Dovoljno je vidjeti redove ispred određenih restorana, zalogajnica, slastičarnica, koji se uvijek poklapaju sa sjajnim recenzijama jer više nitko nigdje ne ide "naslijepo". Dakle, sruši li vam pokvareni gost-muktaš virtualni rejting, šteta se može brojiti u stotinama tisuća eura. Gotovo da možete zatvoriti butigu. Također, nije lako uvjeriti inspektora da niste vi taj koji je oštetio gosta, već da vam je namjestio "igru".
Manja šteta
Zato vlasnici restorana, čak i onda kad iz prve shvate da ih se navlači, ne reagiraju burno i ne alarmiraju policiju, već uz kiseli osmijeh počaste napasnike trudeći se sve što brže zaboraviti i rukovodeći se logikom manje štete. Naravno, postoje i profesionalni "rušitelji rejtinga" s kojima nakraj mogu izići samo informatičari i kolege im iz policije koji se bave kriminalom u virtualnom svijetu.
Privatne iznajmljivače "reketari" se na slične načine. Ultimativno se traži raniji ulazak i/ili izlazak iz apartmana/sobe, premda tome nije moguće udovoljiti zbog čišćenja koje se mora u međuvremenu obaviti. Zato se iznajmljivaču nepristojan gost koji ne drži do pravila osvećuje lošom ocjenom, makar je jasno da se radi o tome da na ovaj način želi dobiti uslugu koju nije platio, užicati dan više boravka u smještaju u kojem je, na nesreću vlasnika, odsjeo.
No to nije ništa prema varalicama koji plate noćenje za četvero, a unutra ih bude osam! To se najčešće događa vlasnicima koji osobno ne dočekuju turiste, već ih upućuju da sami uđu u apartman pomoću šifre, a zbog nedostatka radne snage toga je sve više. Nota bene, zato brojke eVisitora ne znače mnogo, jer je "slijepih putnika" na sve strane.
Takvima iznajmljivači koji "rade na daljinu" unaprijed daju ideju da se smjeste kako ih volja, pa oni lijepo trošak boravka za četvero podijele između njih osmero. To se događa najviše tamo gdje odsjedaju mladi, koji su se zbog plićeg džepa spremni dovijati kako nasamariti domaćina kojeg najčešće uopće nisu ni vidjeli.
Nećemo generalizirati, piše Slobodna Dalmacija, ali s mladim gostima je, što se higijenskih uvjeta tiče, kudikamo teže izići na kraj. Ni po muke što klima radi sedam dana u komadu dan-noć, ali što po cijeli tjedan ne iznesu smeće koje smrdi da te bog sačuva ili što liježu u krevet namazani kremom za sunčanje, to normalnom čovjeku na pamet ne može pasti.
Milenijalci su kauboji 21. stoljeća: znaju sjediti tako da nogu podvlače pod stražnjicu, pa ostaju tragovi na sjedalicama, kauču, krevetu... Otisci đonova znaju se vidjeti i po zidovima. Oni skloniji alkoholu vratit će se u apartman u zoru, pa kad krene "opera rigoleto" i bauljanje od zida do zida, malo će tko oka sklopiti.
Da ne bi bilo kako samo nestašnim tinejdžerima i nešto malo starijima pada na pamet varati domaćine, ni tzv. rivijerni gosti –obitelji koje odsjedaju po manjim mjestima – nisu imuni na sitne smicalice.
Check out
Prilikom rezervacija zna se dogoditi da najave dolazak roditelja i dvoje djece, pa tek što ste se potrudili pronaći krevetić za malog/malu i montirati ga, shvatite da sin ima 28 godina, i još studira, a njegova se simpatična sekica već dva puta rastavila. Lagali su o godinama da bi platili manje, ne razmišljajući da će vlasnik tražiti na uvid dokumente da bi ih uredno evidentirao.
O prijateljima koji takvima za vrijeme boravka u apartmanu dolaze u posjete, mogli bi se romani pisati. Nikad niste sigurni jesu li samo navratili na piće ili zapravo i oni noće u vašem apartmanu, gdje su skrivećki ostali nakon večere s gostima koje imate uredno registrirane. Uvijek ista priča; oni su došli s nama, a smješteni su koju kuću dalje. Hm...
I na kraju – prtljaga. Dobar broj ih ima letove navečer, a check out je ujutro, do 10 sati. E sad, nije problem pričuvati prtljagu do navečer dragim i pristojnim ljudima, ali ima neodgovornih koji će se poslije požaliti da im je nestalo ovo ili ono, a radi se o tome da su to "ovo-ono" izgubili na plaži, u gradu, ostavili u taksiju. Pa se sad ti s njima raspravljaj gdje su skupe sunčane naočale, kapa, narukvica koju ona doživljava kao vrijednu uspomenu, specijalna maska za ronjenje i još posebnije peraje... Ma mo‘š mislit. Svašta.
Da, u suživotu s gostima privatni iznajmljivači i ugostitelji doživljavaju sve i svašta.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook