rušenje, pa zastoj

40 godina priče i obećanja o izgradnji Prve transverzale: Šta koči povezivanje Vogošće sa Grbavicom?

Biznis Klub25.03.24, 09:38h

40 godina priče i obećanja o izgradnji Prve transverzale: Šta koči povezivanje Vogošće sa Grbavicom?
Ministar saobraćaja Adnan Šteta kaže da će uskoro biti završena Prva transverzala od Šipa do Hotonja

 


Priča o izgradnji Prve transverzale stara je više od 40 godina. Idejni projekt mijenjao se nekoliko puta, a svaka vlast u KS-u u posljednjih desetak godina najavljivala je da će baš oni biti ti koji će je završiti. Tako je još prije četiri godine tadašnji premijer KS-a Mario Nenadić 26. oktobar 2020. nazvao historijskim jer je tog dana počela izgradnja dionice između raskrsnica Ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom, piše Oslobođenje

 


Ubrzo historijski dan je zaboravljen, a izgradnja Prve transverzale obustavljena zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa. Vrlo brzo sa vlasti je zbrisana Vlada Marija Nenadića, na njeno mjesto zasjela je u martu 2021. ona koju je predvodio Edin Forto, a na čelo njenog Ministarstva saobraćaja došao Adnan Šteta (on je ministar saobraćaja i u aktuelnoj Vladi Nihada Uka). I ova Vlada vrlo ambiciozno je najavljivala radove, ali... Srušeno je nekoliko objekata i opet zastoj. Umjesto početka radova na kompletnoj dionici od Kranjčevićeve do Ulice braće Begić, iznenada sredinom maja 2021. radovi su obustavljeni, pa su građevinske mašine koje su radile preko puta Željezničke stanice Sarajevo preko noći nestale. Problem je i sa uklanjanjem dijela privatne firme Penny plus, koja se nalazi na trasi Prve transverzale. Od Željezničke stanice do fabrike Bosnalijek nije ni počela izgradnja. Jedino što se u ovom trenutku radi na trasi Prve transverzale je izgradnja tunela na Kobiljoj Glavi.

 

U decembru 2021. počelo je probijanje tunela Kobilja Glava. Radovi su podijeljeni u dvije sekcije. Prva podrazumijeva izgradnju tunela, a druga izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale tunela sa magistralnim putem M-18 u vogošćanskom naselju Hotonj.


Tunel će biti izgrađen kao nastavak na dionici Prve transverzale, a sastojat će se od dvije cijevi, unutar kojih će biti ugrađena najsavremenija oprema. Pored tunela sa dvije cijevi, čije su dužine 682 i 678 metara, i trase za spoj na magistralnu cestu, bit će izgrađene kolovozne trake, pješačke i biciklističke staze. Projekt se provodi u skladu s procedurama EBRD-a. Vrijednost ugovora je nešto veća od 62 miliona maraka bez PDV-a. Radove izvodi firma Euro-Asfalt.

 

- Izgradnja tunela Kobilja Glava do ovog trenutka izvodi se prema planiranoj dinamici. Prema potpisanom ugovoru, rok za izvršenje radova je juni 2024, naveli su iz Direkcije za ceste KS-a.

 

Ministar saobraćaja Adnan Šteta kaže da će uskoro biti završena Prva transverzala od Šipa do Hotonja.

 

- Problem je što od Tehničke škole prema Šipu nemamo građevinsku dozvolu. Rješavanje imovinskopravnih odnosa nam donosi probleme i zbog toga su neke stvari trome. Saradnje ima, kao i sredstava, ali je najveći problem rješavanje dokumentacije, kaže Šteta. Dodaje da je Prva transverzala bila i ostala strateški projekt KS-a.

 

- To je najbitnija saobraćajnica koja se trenutno gradi u FBiH uz autoput. To govorim zato što je saobraćajnica koja ide preko Vogošće, gdje se ulazi u Sarajevo, preopterećena. Izgradnjom Prve transverzale Sarajevo će prodisati, napominje Šteta.

 

Prva transverzala kreće od raskrsnice između Ambasade SAD-a i Srednje tehničke škole, potom ide tzv. zelenim pojasom između Velešića i Koševskog Brda, zatim (istočno) od groblja Bare slijedi M-18 prema tunelu Kobilja Glava, koji će spojiti Šip i Hotonj, odakle se pruža ka zapadu te se, južno od rijeke Jošanice veže s Vogošćanskom petljom. Ovo je gradska saobraćajnica koja u konačnici treba da poveže autoput i petlju u Vogošći sa Željezničkom stanicom i naseljem Grbavica. Duga je oko 12 kilometara.

 

 

(DEPO PORTAL/af)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook