Izgradnja autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi ozvaničena je još u novembru 2021. godine i predviđeno je da ova dionica bude gotova u 2024.
Vlada bosanskohercegovačkog entiteta Republika Srpska posao je zaključila sa kineskim partnerima, kompanijom "China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group", koja je kao dio kineskog konzorcija angažovana i na rekonstrukciji tramvajske pruge u Sarajevu, piše Faktor.
I u slučaju radova u glavnom gradu BiH, ugovor nije dostupan javnosti.
Vlasti iz RS-a uporno kriju ugovor o izgradnji autoputa, pravdajući to klauzulom povjerljivosti i zaštitu komercijalnih interesa koncesionara (period od 30 godina), pomenute kineske kompanije.
Međutim, krajem prošlog mjeseca Okružni sud u Banjoj Luci je po drugi put presudio u korist Centra za životnu sredinu iz Banje Luke i naložio Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a da Centru dostavi kopije Ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi.
- Kada je u prvom upravnom sporu sud naložio resornom ministarstvu da nam dostavi ugovor, iz Vlade RS-a dobili smo odgovor da to ne mogu učiniti jer Kinezi ne daju saglasnost. Sve to se dešava uprkos činjenici da po Zakonu o pristupu infoirmacija imamo pravo na uvid ugovora.
Ministarstvo u ovom slučaju staje na stranu Kineza, umjesto da štiti javni interes. U prvom njihovom odgovoru, drugi još čekamo jer nije istekao rok od 30 dana, naveli su da se u ugovoru nalaze povjerljive informacije koje bi mogle ugroziti poslovanje kineskih partnera u Bosni i Hercegovini i regiji.
Navodno se radi o formulama za izračun visina putarina. Mi to bez uvida u ugovor ne možemo znati - objašnjava za Faktor Redžib Skomorac, pravni savjetnik u Centru za životnu sredinu.
Ističe kako će istrajati na dobijanju ugovora.
- Ovo je tipičan primjer štetnog obrazca ponašanja vlasti. U svakom slučaju, nećemo odustati, ići ćemo i na Vrhovni sud RS-a - naglašava Skomorac.
Nebojša Vukanović, zastupnik Za pravdu i red u Narodnoj skupštini RS-a, smatra da će autoput koštati građane više od predviđenih 297 miliona eura.
- Prije svega, ne insitiraju Kinezi na tajnosti ugovora, već aktuelna vlast u RS-u. Nas će ovaj autoput doći skuplje nego što su Crnogorci platili angažovavši također Kineze.
Čim se nešto krije, otvara se mnoštvo pitanja o sumnjivosti tog ugovora. To što nadležno ministarstvo odbija dati ugovor u javnost nije ništa novo. I ja sam tražio od Vlade RS-a informacije o ugovorima s kontroverznim ruskim biznismenom Rašidom Serdarovom, ali su se pozvali na zaštitu interesa trećeg lica - kaže Vukanović za Faktor.
(DEPO PORTAL/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 38
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!