VRTI MILIONE EURA

Hrvatski lanac pekara, popularan i u BiH, na meti potrošača: 'Deru nas i varaju, imamo novi dokaz!'

Biznis Klub09.11.25, 19:56h

Hrvatski lanac pekara, popularan i u BiH, na meti potrošača: 'Deru nas i varaju, imamo novi dokaz!'
Sendviči bi trebali težiti 290 grama, dok su ih potrošači izvagali na 169,5 i 172,9 grama, što je razlika od gotovo 40 posto! Platforma ističe kako je takva praksa neprihvatljiva, budući da trgovci na taj način varaju kupce, a kazne su minimalne

 

 


Potrošačka platforma "Halo, inspektore", odnosno njihova Facebook stranica koju je pokrenuo Europski centar izvrsnosti potrošača – ECIP, na svojem je Facebook profilu objavila upozorenje potrošačima o nepoštenoj praksi u lancu pekarnica Mlinar. Građani su im prijavili da je težina sendviča Toscana iz Mlinara, koji se prodaje po cijeni od šest eura, znatno manja od deklarirane.


Prema objavi, sendviči bi trebali težiti 290 grama, dok su ih potrošači izvagali na 169,5 i 172,9 grama, što je razlika od gotovo 40 posto! Platforma ističe kako je takva praksa neprihvatljiva, budući da trgovci na taj način varaju kupce, a kazne su minimalne, prenosi Sl. Dalmacija.


"Zato smo se žalili Mlinaru, koji je tražio slike, ali od tada se više nisu javljali niti su ponudili objašnjenje ili kompenzaciju”, navode u objavi na Facebooku.


Inače, prema zadnjim podacima Fine, pekari su 2024. godine u Hrvatskoj "okrenuli" milijardu eura, a najviše od svih upravo Mlinar.


Naime, među 944 poduzetnika u djelatnosti proizvodnje kruha; proizvodnje svježih peciva, slastičarskih proizvoda i kolača, najveće ukupne prihode ostvario je Mlinar, u iznosu od 163,9 milijuna eura, a ostvario je i najveću dobit razdoblja u iznosu od devet milijuna eura.


"Halo, inspektore" poziva potrošače da prate težinu i kvalitetu proizvoda koje kupuju i da prijave sve nepravilnosti. Platforma naglašava važnost kolektivne kontrole i odgovornog pristupa kako bi se zaštitila prava potrošača u Hrvatskoj.


Sl. Dalmacija objavljuje njihov status, a potrošače poziva da izvažu pekarske proizvode ako imaju vagu pri ruci:


"EVO KAKO NAS ‘MLINAR‘ ZAKIDA SA SVOJIM SENDVIČIMA!


Svi smo postali svjedoci brutalno skupih sendviča i drugih pekarskih proizvoda. Ako se ovako nastavi, uskoro će se naši pekari po cijenama svojih proizvoda izjednačiti s onima u bogatim zapadnim zemljama EU-a.


Samo u što se u tim državama nitko ne usuđuje varati potrošača, ne samo po cijeni i kvaliteti, već i po težini.


No, u na Hrvatskoj je to postala praksa. Deru nas i varaju gdje god stignu jer znaju da mogu, a i kazne su minimalne, rekli bismo – smiješne.


Zato je dobro znati kako se hrvatski potrošači ne mire s time i da se svi zajedno s Državnim inspektoratom borimo protiv nepoštene trgovačke prakse. Ma gdje ona i kakva bila.


A danas za tu nepoštenu trgovačku praksu i varanje potrošača imamo novi dokaz. I to iz poznatog lanca pekarnica – Mlinara!


‘Kolega i ja odlučili smo za gablec preko Wolta naručiti sendviče. Odlučujemo se za raskošni Toscana sendvič koji košta ne baš malih 6 eura po komadu. Na njihovoj je web stranici objavljena čak i težina sendviča od 290 grama. Po dolasku dostavljača primjećujemo da su sendviči humoristično mali. Ne budi lud, idemo ih mi izvagati (radimo u dućanu gdje imamo ultra preciznu vagu koja mjeri u 4. decimalu), gdje sendviči izbacuju težinu od 169,5 grama i 172,9 grama!?! Znači, svakom sendviču fali barem 40 % težine. Odnosno na kilaži sendviča po tome smo oštećeni ukupno za 5 eura (skoro pa još jedan cijeli sendvič)!?! Svjesni smo i mi da je normalno da fali ili ima viška plus minus 10-15 %, ali baš 40 %... Oprostite, ali to nije normalno‘, kaže s pravom ogorčeni Varaždinac i dodaje: ‘Zato smo se žalili Mlinaru, koji je od nas tražio slike, a koje smo im i poslali. I od onda se više nisu javljali niti su ponudili barem neko razumno objašnjenje, kompenzaciju niti ispriku. Koliko vidim u njihovim pekarama, situacija je i dalje ista i slična, pa zato šaljem vama i drugim potrošačima na uvid, neka pripaze i na težinu sendviča kada kupuju u Mlinaru!‘


S ovom smo se pričom i mi obratili Mlinaru. Naime, sada i nas zanima što će – ako će – odgovoriti u svoju obranu te što će poduzeti kako se takve i slične situacije više ne bi događale.


Do tada, gledajte i kontrolirajte sve što kupujete. Jer u Hrvatskoj trgovci ionako nemaju ili ne žele imati pojma o tome što je to trgovačka etika i što znači biti dobar prema potrošačima.


Pa zašto bi onda potrošači bili dobri prema trgovcima..."

 

 

(DEPO PORTAL/ad)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook