Osovinu kompanije "Kargo 10" čine željezničke kompanije Srbije, Hrvatske i Slovenije, a prije četiri dana ovom preduzeću zajedničkog željezničkog sistema svojim infrastrukturnim dijelom priključila se i Makedonija, dok su inicijativu o pristupanju ovoj željezničkoj alijansi nedavno potpisale i "Željeznice FBiH".
- "Željeznice RS" su od početka uključene u projekat stvaranja efikasnijeg, bržeg i rentabilnijeg željezničkog sistema zemalja bivše Jugoslavije - rekao je Čubrilović za "Nezavisne novine", dodavši da ŽRS već imaju ugovor koji su nedavno potpisale "Željeznice FBiH" u Sarajevu.
On je objasnio da ŽRS dosad nisu potpisale ugovor o pristupanju iz formalnih razloga. Prema njegovim riječima, dalje postojanje iscjepkanih željezničkih sistema veoma lako bi ugrozilo poslovanje željezničkih kompanija svih zemalja regiona, te ovakav vid ukrupnjavanja sistema kroz "Kargo 10" svim stranama koje mu se priključe može da donese korist.
Za učešće u projektu "Kargo 10" interesovanje su pokazale Bugarska, Austrija i Italija, potvrdio je nedavno direktor za teretni saobraćaj u "Slovenačkim željeznicama" Robert Vuga, koji je ujedno i predsjedavajući u zajedničkom željezničkom preduzeću "Kargo 10".
- Njemački i grčki željeznički operatori ocijenili su da projekat obećava i izrazili želju da mu se priključe - rekao je Vuga, dodavši da će u njega morati da bude uključena i Turska ukoliko se želi da koridor bude efikasan.
Prvi teretni voz u okviru projekta "Kargo 10" krenuo je 4. oktobra iz Paraćina i stigao u Italiju za 21 čas, a ranije mu je trebalo 30. Vuga je objasnio da je ovakva vremenska ušteda ostvarena na carinskim i drugim logističkim kontrolama, na kojima se zaista u praksi pokazuju sve prednosti ovog udruživanja.
On je objasnio da je cilj projekta "Kargo 10" da se skrate carinske procedure duž panevropskog kargo koridora, koji ide od Austrije do juga Balkanskog poluostrva.
Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu Srbije, ranije je rekao da je osnivanjem "Karga 10" aktiviran željeznički koridor 10, kojim sada prolazi oko 1.000 vozova godišnje i da se na njega privuče najmanje oko 2.000 kompozicija sa koridora 4, kojim sada preko Mađarske, Rumunije i Bugarske prolazi oko 8.000 vozova.
Mrkonjić je objasnio da na ovaj način teretni voz iz zapadne Evrope može da stigne do Istanbula za manje od 50 sati, a da mu je za sada potrebno 65 sati.
(Nezavisne, BLIN MAGAZIN/DEPO PORTAL/ma)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook