Poddionica duga pet kilometara

Počinje gradnja tunela koji će Mostar spojiti s evropskom mrežom autoputeva: Dvije cijevi, vijadukt, nadvožnjak...

Biznis Klub07.09.20, 20:57h

Počinje gradnja tunela koji će Mostar spojiti s evropskom mrežom autoputeva: Dvije cijevi, vijadukt, nadvožnjak...
Trenutno su u toku radovi na sjevernom dijelu koji sad ide do Nemile, zatim je u središnjem dijelu to tunel Ivan

 

Uz radove na osam gradilišta, čiji su ugovori vrijedni 780 miliona KM, puštanje u rad 11 novih kilometara ceste, odnosno obilaznice oko Zenice, JP Autoceste u ovoj godini planira dodijeliti nove ugovore u vrijednosti od oko 700 miliona KM.

 

“U ovoj godini dodijelit će se ugovori u vrijednosti od oko 700 miliona KM. To su ugovori za dionice Poprikuše – Nemila, Tarčin – ulaz u tunel Ivan, tunel Kvanj – Buna i Nemila – Vranduk”, najavio je ministar prometa i veza FBiH Denis Lasić.

 

Ističe kako Autoceste Federacije pokreću novi investicijski ciklus, kojim je planirano pokretanje gradnje ostalih neizgrađenih dionica na koridoru Vc.

 

Vrijednost radova

 

Ulaganje između petlje Ovčari i petlje Mostar jug procijenjeno je na oko 850 miliona eura, i kada se ono realizira, bit će izgrađen dodatni 51 km autoceste.

 

“Na cijelom koridoru imamo jedan prijelomni objekt, a to je tunel Prenj od 10,5 kilometara, najveći tunel u regiji, i za njegovu izgradnju treba pet i pol do šest godina. Sve druge dionice mogu biti završene do tada. Sada je prvi put zatvorena financijska konstrukcija za sve dionice na koridoru Vc, osim u fazi od Ovčara do Bradine. Usvajanjem zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trošarinama BiH početkom 2018, kojim je prihod od trošarina na gorivo povećan na 0,20 KM po litri goriva, stvoreni su uvjeti za nastavak aktivnosti na osiguranju kreditnih sredstava kod međunarodnih financijskih institucije, u prvom redu EBRD-a i EIB-a, za izgradnju autoceste, odnosno omogućena je realizacija novog investicijskog ciklusa koji je vrijedan 1,68 milijardi eura za 124 kilometra autoceste”, navodi Lasić.

 

Trenutno su u toku radovi na sjevernom dijelu koji sad ide do Nemile, zatim je u središnjem dijelu to tunel Ivan. Također, tu su dionice na jugu Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići s jednim impozantnim objektom, a to je most Počitelj koji je dug gotovo kilometar.

 

Kada je riječ o poddionici tunel Kvanj – Buna, Vlada Federacije BiH nedavno je dala suglasnost za korištenje zemljišnih čestica javnog dobra za potrebe izgradnje autoceste na trasi koridora Vc.

 

“Elaboratom izvlaštenja za potrebe izgradnje autoceste na trasi koridora Vc, dionica Mostar jug - Buna, poddionica Mostar jug — tunel Kvanj, obuhvaćene su i nekretnine koje su označene kao javno dobro. Status zemljišnih čestica koje su predmet ove odluke ostaje nepromijenjen, odnosno iste ostaju upisane u zemljišno-knjižnu evidenciju kao javno dobro. Poddionica duga 5,2 km Međutim, daje se suglasnost JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar za ulazak u posjed i izvođenje zahvata na nekretninama radi izgradnje autoceste na trasi koridora Vc, dionica Mostar jug - Buna, poddionica Mostar jug — tunel Kvanj“, zaključeno je u odluci koju potpisuje federalni premijer Fadil Novalić.

 

Inače, poddionica tunel Kvanj – Buna duga je 5,2 km. Značajni objekti koji će se graditi su dvocijevni tunel Kvanj, desna cijev dužine 2645 metara i lijeva cijev dužine 2720 metara, vijadukt Rotimski potok dužine 320 m i nadvožnjak, a ostatak trase nadovezuje se na poddionicu Buna – Počitelj koja je u završnoj fazi izgradnje. Također će u okviru ovog projekta biti rekonstruirana regionalna cesta Buna – Domanovići ukupne dužine 14,5 km. Predviđeni rok izgradnje je 36 mjeseci.

 

Izgradnjom dionice Mostar jug – Buna, koja je podijeljena na dvije poddionice Mostar jug – tunel Kvanj i tunel Kvanj – Buna, povezat će se Mostar s evropskom mrežom autocesta i činiti funkcionalnu neprekinutu autocestu od granice Bijača pa sve do ulaska u Mostar, što je od neprocjenjivoga značaja za bh. građane, kompanije i poduzetnike.

 

(Vecernji.ba, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 

 



Komentari - Ukupno 7

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!
Prikaži još