Hrvatski se turizam prvenstveno bazira na privatnom smještaju.
Broj kreveta u apartmanima se svake godine ubrzano povećava, a turista ima manje nego lani (kako smo doznali iz pojedinih turističkih zajednica), što znači da je dosta apartmana koji su slabo popunjeni - piše Index.
U dvije godine više od 100,000 ležajeva više na obali
U 2018. godini je broj ležajeva u obiteljskom smještaju porastao za više od 62 tisuće, što znači porast od 11,6 posto u odnosu na 2017., a to je gotovo dvostruko više od porasta broja gostiju.
Ove godine je broj kreveta u apartmanima na hrvatskoj obali porastao za još 40-ak tisuća, a kako doznajemo od brojnih čelnika turističkog sektora, istovremeno više ne rastemo po broju turista, što smo mogli vidjeti po slabijim rezultatima iz lipnja i prve polovice godine. Paralelno s tim, cijene apartmana u Hrvatskoj ove godine skočile su i do 8 posto, a dosta je apartmana koji još nisu uređeni u skladu s vremenom u kojem živimo. Tako i dalje možemo vidjeti kako se iznajmljuju brojni apartmani na našoj obali s namještajem iz doba Jugoslavije.
Puno apartmana u špici sezone zjapi prazno
Takav odnos prema turizmu sad je došao na naplatu pa brojni apartmani u špici sezone zjape prazni. Svi oni koji godinama nisu ulagali u apartmane, sad kukaju da nema turista ne shvaćajući da danas turisti radije plate više i borave u dobro uređenom hotelu, luksuznim vilama ili apartmanima s bazenom.
Razgovarali smo s Veljkom Ostojićem, predsjednikom Hrvatske udruge turizma koji nam je rekao da Hrvatska sad ima 630.000 kreveta u privatnom smještaju, 480 tisuća kreveta u vikendicama, 240.000 stalnih kreveta u kampovima te 170.000 kreveta u hotelima.
"Potražnja za Hrvatskom više nije visoka kao prije par godina, a tržište prepoznaje kvalitetu i gosti su spremni platiti višu cijenu da je dobiju. Treba ulagati i dizati kvalitetu. Istraživanje koje smo proveli pokazalo je da hoteli u pravilu imaju puno manje izazova u punjenju, i to u objektima koje su renovirali, to je poruka cjelokupnom sektoru i to stalno pričamo. Zato je potrebno smanjiti PDV u turizmu kako bi se turistički sektor potaknuo na investiranje. Naime, jedno je ponašanje u uvjetima kad imaš veliki potražnju, a drugo kad se moraš boriti s konkurencijom, kao što je sad slučaj u Hrvatskoj", rekao je Ostojić.
Ostatak čitajte ovdje
(Index, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/mr)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 23
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!