Policijski komesar Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUPKS) Mevludin Halilović uputio je zastupnicima u Skupštini KS Informaciju/izjašnjenje o prijedlogu Nezavisnog odbora Skupštine KS da se njegov rad u 2018. godini ocijeni nazadovoljavajućim, a u kojem se navodi "da je taj prijedlog neosnovan, odnosno da se ne zasniva na činjenicama i objektivnim pokazateljima, te da ne korespondira s elementarnom logikom i istinom".
- Dužan sam, radi zaštite ličnog i profesionalnog integriteta, ali i dostojanstva preko hiljadu uposlenika Uprave policije koji su u ovakvoj ocjeni prepoznali sebe, odnosno uvidjeli relativiziranje vlastitog rada i rezultata koji su postignuti u zadnje dvije godine da i na ovaj način zaštitim Upravu policije od neprihvatljivih političkih i drugih pritisaka koji direktno ugrožavaju operativnu samostalnost Uprave policije zagarantiranu članom 5. stav (2) Zakona o unutrašnjim poslovima KS - navodi Halilović.
Uz podsjećanje na nadležnosti u pogledu nadzora rada policije i osiguranja neovisnog i profesionalnog djelovanja policije, u izjašnjenju se navodi kako Upravom policije rukovodi policijski komesar koji je dužan skupa s ministrom da provodi odluke i smjernice Skupštine i Vlade u skladu sa Zakonom..."Zakonom je policijskom komesaru dato ovlaštenje da poduzima sve potrebne strateške i operativne radnje u cilju zakonitog i efikasnog postupanja (član 23.), u skladu s onim što jeste suština načela operativne samostalnosti (budžet, radni odnosi, sredstva i oprema za rad, normativna djelatnost, izvještavanje, odnosi s javnošću, izvještavanje Vlade i Skupštine o svom radu)".
- Ključno pitanje je kako tj. putem kojih mehanizama Skupština i Vlada u kontekstu načela operativne samostalnosti vrše nadzor nad radom Uprave policije, odnosno policijskog komesara koji rukovodi Upravom? Zakon poznaje samo jedan, inače poznat i zastupljen mehanizam, a to je praćenje rada policijskog komesara. Ovaj pojam je zapravo sinonim za "monitoring", koji je sastavni dio procesa strateškog planiranja u radu javnih institucija. Monitoring je nužni instrument koji skupa s ocjenom ("evaluacija") treba da pouzdano i neovisno utvrdi da li su određeni unaprijed definisani strateški ciljevi i očekivani rezultati zaista i ostvareni, te koje (u slučaju neuspjeha) korektivne aktivnosti treba poduzeti u vrijeme trajanja strateških programa kako bi se ti rezutati ostvarili. To je jasno iz činjenice da zakon obavezuje policijskog komesara da postupa u skladu sa smjernicama i odlukama Skupštine i Vlade, koje su strateškog, a ne operativnog karaktera. Njima se definišu prioriteti, područja djelovanja i zadaju parametri očekivanog uspjeha...- navodi se u izjašnjenju.
Halilović, nadalje, podsjeća kako je Uprava policije njegovom odlukom u svojstvu policijskog komesara tokom 2018. godine pokrenula aktivnosti i dobila prvi strateški dokument u vidu Strategije i Akcionog plana Uprave policije za period 2018-2021. koji na srednjeročnim osnovama daje sveobuhvatan pregled problema, kapaciteta i planiranih aktivnosti na rješavanju tih problema, s egzaktnim (mjerljivim) parametrima iskazanim kao smanjenje obima pojedinih krivičnih djela, povećanje povjerenja javnosti u rad policije....
Istovremeno, navodi kako su ovi dokumenti prepoznali i integrisali sve relevantne stavove i probleme koji su kroz rad Skupštine Kantona Sarajevo često isticani kao prioritetna područja u kojima policija treba djelovati s ciljem smanjenja određenih pojava ugrožavanja sigurnosti građana...
- Na ovaj način je Uprava policije odlučno, transparentno i precizno odredila okvir svog djelovanja u narednim godinama i koji je zapravo jedini mogući mehanizam praćenja i ocjene rada policijskog komesara. Ukoliko bi Nezavisni odbor izvan ovog okvira poduzimao mjere praćenja i ocjene rada, ne uvažavajući objektivne, strateški postavljene parametre rada Uprave policije i policijskog komesara, izašao bi izvan zakonom određenih ovlaštenja i teško bi narušio načelo operativne samostanosti Uprave policije koje je zagarantirano zakonom, što bi predstavljao direktni oblik političkog miješanja u rad policije - navodi se.
Halilović smatra da Skupština Kantona Sarajevo, u kapacitetu zakonodavca koji garantira operativnu samostalnost Uprave policije treba biti upoznata sa svim činjenicama i informacijama kako bi sveobuhvatno, tačno i precizno raspolagala relevantnim pokazateljima koji jasno ukazuju "da je Nezavisni odbor narušio osnovne principe ustanovljene članom 25. stav (1) Zakona o unutrašnjim poslovima Kantona Sarajevo, tj. da nije osigurao stručno, objektivno i nepristrasno praćenje rada policijskog komesara nego je u slučaju formiranja godišnje ocjene postupio isključivo po nalozima određenih političkih krugova".
Napominje, također, da član 3. Zakona o unutrašnjim poslovima Kantona Sarajevo naročito obavezuje Upravu policije da svoje djelovanje uskladi s međunarodno prihvaćenim prinicipima policijske službe koji su navedeni odgovarajućim pravno obavezujućim ugovorima za Federaciju BiH, a koji upravo govore o depolitizaciji policije kao jednom od najvažnijih prinicpa.
- S tim u vezi, Skupštini Kantona Sarajevo dostavljam obrazloženo i s konkretnim dokazima potkrijepljeno očitovanje koje sam u smislu odredbe iz člana 46. stav (2) Zakona o unutrašnjim poslovima Kantona Sarajevo u propisanom roku dostavio Vladi Kantona Sarajevo. Nadam se da će Skupština Kantona Sarajevo uzeti aktivno učešće u sprečavanju ovakvog vida direktnog političkog miješanja u rad Uprave policije koje je, kako sam naveo, grubo kršenje zakonom propisanog načela operativne samostalnosti Uprave policije - navodi se, između ostalog, u Halilovićevom izjašnjenju koje je dostavljeno i Uredu visokog predstavnika, Delegaciji EU u BiH i Ambasadi Sjedinjenih Američkih Država u BiH.
(FENA/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!