Sedam hiljada učenika prvih razreda srednjih škola sutra će prvi put u BiH u okviru PISA istraživanja testirati svoje znanje i vještine iz tri oblasti: čitalačka, matematička i pismenost iz prirodnih nauka.
Piše: Senka Trgovčević (FENA)
- Na osnovu toga vidjet ćemo koliko je učinkovito devetogodišnje osnovno obrazovanje u svih deset kantona. Pokazat će se u kojim je segmentima obrazovanje u BiH zakazalo, odnosno gdje su ti nedostaci u ukupnoj reformi obrazovanja – izjavila je u razgovoru za Fenu federalna ministrica obrazovanja i nauke Elvira Dilberović.
Važnost testiranja, kaže, ogleda se u tome što nije fokus na reprodukciji obrazovanja i postojećim planovima i programima, nego na čitalačkoj pismenosti, matematici i prirodnim naukama.
To znači da se BiH priključila sedmom ciklusu PISA programa, koji se provodi pod okriljem OECD-a u 82 države svijeta.
- Jasno će se pokazati koliko petnaestogodišnjaci na osnovu teorije koju poznaju mogu primijeniti teorijska dostignuća i činjenice u praktičnim vještinama, sposobnostima, promišljanju i kritičkom zaključivanju. Dakle, vidjet ćemo primjenu znanja u stvarnim životnim okolnostima – naglasila je Dilberović.
Ukazala je da se u okviru PISA programa neće pojedinačno ocjenjivati učenici i nastavnici srednjih škola koje učestvuju, jer će ovaj program ponuditi sveobuhvatnu analizu cjelokupnog stanja obrazovanja u BiH.
- Rezultati će biti više nego bitni nama kao orijentir i temelj šta je to u čemu smo zakazali i pokazati nam buduće pravce djelovanja obrazovnog sistema. Učenici će ispunjavati upitnik, koji pokazuje njihov odnos prema slobodnom vremenu, zanimanjima, vanjskim faktorima, koje utiču na promišljanje i njihovu svijest. Također, upitnik će ispunjavati i direktori škola – kazala je Dilberović.
Ovim povodom osvrnula se na zakon o principima obrazovanja odraslih u Federaciji BiH, koji je u parlamentarnoj proceduri.
- Donošenje zakona je naša obaveza u okviru reforme obrazovanja. To je dobar model zakona, te svi donosioci odluka u BiH moraju biti svjesni da je obrazovanje cjeloživotni proces – upozorila je Dilberović.
Namjera je, kako dodaje, da zakonom budu uređeno obavljanje djelatnosti obrazovanja odraslih, opća pitanja u vezi sa organizacijom, finansiranjem, upravljanjem i rukovođenjem procesom obrazovanja odraslih. Također, uslovi koje mora ispunjavati organizator obrazovanja odraslih, prava i obaveze nadležnih organa u oblasti obrazovanja odraslih, te izdavanje javnih isprava.
(FENA/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook