Vodeći evropski magazin za trgovinu i maloprodaju, European Supermarket Magazine (ESM), donosi analizu dešavanja u hrvatskom Agrokoru, za koji navodi da zatvara prodavnice u Hrvatskoj, prodaje objekte u Srbiji i možda napušta maloprodajno tržište u BiH.
– Hrvatski prehrambeni i maloprodajni konglomerat Agrokor zatvorio je dvije ključne radnje, a možda će prodati maloprodajni posao u BiH, navodi se u tekstu.
Kako piše ESM, kao dio procesa restrukturiranja, čiji je cilj da se izbjegne bankrot, najveći hrvatski trgovinski lanac Konzum zatvorio je desetine prodavnica u Hrvatskoj u posljednjih šest mjeseci. Uglavnom je riječ o manjim marketima. Prošlog juna, direktor Konzuma Slavko Ledić najavio je da Konzum planira zatvoriti ukupno 80 do 100 prodavnica.
Od početka 2018, kompanija je zatvorila dva velika supermarketa u Rijeci i Osijeku, piše ESM pozivajući se na hrvatski T-Portal. Market u Rijeci bio je najveća Konzumova prodavnica u Hrvatskoj na 5.000 kvadratnih metara.
Vanredna uprava Agrokora tvrdi da su radnje u Rijeci i Osijeku proizvodile gubitke i nisu imale perspektivu. Uprava tvrdi da je zatvaranje radnji dio šireg plana optimizacije maloprodajne mreže.
– Kao dio procesa restrukturiranja, fokus je stavljen na povećanje efikasnosti i profitabilnosti svakog dijela kompanije uz istovremeno očuvanje radnih mjesta, a sve sa ciljem postizanja dugoročno održivog biznisa, rekli su iz kompanije, dodajući da su svi radnici iz ovih radnji premješteni u druge prodavnice Konzuma.
ESM dalje citira slovenski Dnevni, koji je objavio da postoji interes za preuzimanje Agrokorovog maloprodajnog lanca Mercator u BiH.
Magazin prenosi nezavnična saznanja Dnevnika da su bh. kompanija Bingo i arapski investitori, te kompanije iz Srbije, navodno zainteresovani za Mercator, te da vanredni upravnik Agrokora Ante Ramljak nema ništa protiv prodaje „po razumnoj cijeni“.
ESM također podsjeća da je dug Mercatora, prema posljednjim javnim podacima iz septembra 2017, iznosio 794 miliona eura.
Dalje, ESM podsjeća da je Mercator nedavno prodao šoping centar na Novom Beogradu za 46 miliona eura lokalnom konzorciju koji predvodi MPC Group u vlasništvu Petra Matića.
Cilj prodaje, koja uključuje samo objekat ali ne i maloprodajni biznis, je da se smanje dugovanja Mercatora prema bankama.
(Biznisinfo.ba, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook