Skoro svi mediji u BiH i regionu ove sedmice su prenijeli pisanja slovenačkog lista Dnevnik o tome da su trgovinski lanac Bingo i investitori iz arapskog svijeta zainteresovani za preuzimanje Mercatorovih prodavnica u BiH, a BiznisInfo sada donosi nove detalje.
Mediji su, zapravo, prenijeli samo dvije do tri rečenice iz uvoda teksta na internet stranici slovenačkog Dnevnika, odnosno onaj dio koji je dostupan neregistrovanim korisnicima stranice.
Prema tom uvodu, Mercator u BiH bi uskoro mogao biti ponuđen na prodaju, a za preuzimanje su zainteresovani neki investitori iz arapskog svijeta i Bingo, te investitori iz Srbije za radnje u RS.
U uvodu se također dodaje da se rukovodni tim Agrokora na čelu s vladinim izaslanikom Antom Ramljakom ne protivi ovom preuzimanju, naravno uz razumnu cijenu.
U ostatku teksta, koji BiznisInfo sada donosi, dodaje se da se Mercatoru „nigdje ne žuri“ kada je riječ o prodaji, te se konstatira da vrijednost kompanije u BiH nije poznata, ali da bi njeno preuzimanje bilo „veliki zalogaj“.
Iz Mercatora za Dnevnik nisu željeli komentarisati bilo kakve konkretne ponude za preuzimanje, ali su rekli da su spremni za više mogućnosti. Također su kazali da svako iskazivanje interesa, naročito ako dolazi sa više strana, „potvrđuje veliki potencijal“ ove kompanije u regionu.
- Takav interes mora biti pokazan konkretnom ponudom - rekli su iz Mercatora.
Dnevnik navodi da, ako Mercator u BiH bude prodat, novac će zapravo dobiti banke kreditori.
Prema zadnjim dostupnim podacima s kraja septembra, dug Mercatora bio je 794 miliona eura, što je za 5,9 posto manje u odnosu na godinu ranije. Skoro sva imovina Mercatora u zemljama u kojima posluje je pod hipotekama.
Dnevnik dalje posjeća na to kako je tekao povratak Mercatora u BiH. Jedan od osnovnih razloga povratka je bio, kako se navodi, to što Konzum nije plaćao novac za korištenje objekata Mercatora.
Iz Mercatora za Dnevnik nisu otkrili kako su poslovali u BiH u 2017, ali su rekli da je odziv kupaca bio „veoma dobar“.
- Dobro poslovanje Mercatora imat će posebnu težinu u eventualnoj odluci da se prodaju trgovine u BiH, koja bi bila prihvaćena na osnovu konkretne ponude - zaključuju autori teksta.
Na osnovu svega ovoga, BiznisInfo zaključuje da je priča o Bingu i Arapima možda probni balon, ali da je sasvim jasno da je Mercator ovim javno oglasio prodaju svojih trgovina u BiH.
Komentarima o tome kako firma dobro posluje u BiH, te kako ima više ponuda i da joj se nigdje ne žuri, zapravo se pravi bolja pregovaračka pozicija i diže cijena pred očekivane ponude o preuzimanju.
Mercator se, očito, namjerava riješiti dijela imovine kako bi smanjio ogromni dug, i očito je procijenjeno da je najmanje bolno da to bude imovina u BiH.
Kako je ranije planirano, prihodi Mercatora u BiH trebali bi 2018. godine iznositi oko 5 posto ukupnih prihoda kompanije.
(BiznisInfo, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/az)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook