Nestašice vode u Sarajevu sve su duže, a potrošači plaćaju vodu kao da je snabdijevanje sasvim uredno. Bez trunke stida iz Vodovoda i kanalizacije šalju račune sa istim iznosima, bez obzira što im ne isporučuju vodu.
Potrošači tiho negoduju i halalili bi im i ovu pljačku samo da imaju urednije snabdijevanje vodom. Ovo je epilog bezobrazluka menadžmenta ViK-a i nesposobnosti Vlade Kantona Sarajevo da bar ublaže nestašice vode, piše Faktor.ba.
Zbog navedenog problema, odnosno zbog nekontinuiranog snabdijevanja vode, Institucija ombdusmana za zaštitu potrošača je razmatrala žalbe potrošača-korisnika usluga vodosnabdijevanja, preduzela niz aktivnosti iz svoje nadležnosti, te KJKP Vodovod i kanalizacija d.o.o. Sarajevo, kao prekršiocu prava, uputila više preporuka radi otklanjanja povrede prava.
Stav ombdusmana za zaštitu potrošača
- U postupcima koje je ombudsman vodio po pojedinačnim žalbama utvrđeno je da davatelj usluge nije osigurao kontinuitet usluge vodosnabdijevanja kao ekonomske usluge od općeg interesa.
- Davatelj usluge tvrdi "da pojavu dnevne neravnomjernosti diktira nivo obaranja u noćnim satima, odnosno tu pojavu pravda dotrajalošću vodovodne mreže, zamućenosti gravitacionih vrela, kao i nizom drugih razloga." Pri tome, davatelj usluge konstatuje da postojeći nivo njihovih usluga je direktna posljedica višegodišnje nemogućnosti pokrivanja troškova održavanja i investiranja u postojeći sistem, odnosno kada se osigura novac, pristupit će se rekonstrukciji vodovodne mreže – izjavila je za Faktor Ljubica Čolović, pomoćnica ombudsmana za zaštitu potrošača.
Cijeneći da je predmet žalbi zahtjev potrošača na ostvarivanje prava na urednu i kontinuiranu uslugu korištenja vode, onda takve konstatacije davatelja usluge nisu dovoljan osnov, niti opravdanja za takvo postupanje, što svakako nema uporište u potrošačkoj legislativi.
Pravni osnov ostvarivanja naprijed navedenog prava je Zakon o zaštiti potrošača u BiH, prema kojemu je odredbama člana 38. propisano da kriteriji koji osiguravaju efikasno pružanje ekonomskih usluga od općeg interesa u korist potrošaču su kvalitet i kontinuitet usluge, a zatim, jednakost u pristupu i tretmanu svih potrošača.
Institucija ombudsmana podsjeća na odredbe Zakona, kojima je isporuka vode definisana kao ekonomska usluga od općeg interesa, te je kao takva u režimu ugovornog odnosa. Pri tome je propisano da svaki potrošač koji koristi ekonomske usluge, mora dobiti bez naplate obrazac ugovora koji će sadržavati uvjete ugovora. Istovremeno je regulisano da se obaveza plaćanja navedene usluge mora odnositi na stvarnog korisnika ili na stranu koja je potpisala ugovor. Potrošač iz Kantona Sarajeva nije zaključio ugovor niti pristao na uvjete ugovora da mu se usluga isporučuje reducirano.
Dok se dvoje svađaju, Sarajlije ispaštaju
Sarajlije nemaju vode i zbog toga što kantonalni premijer Elmedin Konaković i direktor ViK-a Nezir Hadžić ne pričaju, što je neshvatljivo. Vode nema što Konaković tvrdi da ne može smijeniti Hadžića.
I ako bi direktora ViK-a danas smijenili, Sarajevo sigurno ne bi imalo više vode, jer nebriga o vodovodnoj mreži u glavnom gradu BiH traje još od završetka agresije na Bosnu i Hercegovinu, za koje su krive sve bivše kantonalne vlade i direktori ViK-a koje su oni postavljali.
Stanovnike Sarajeva, kojih je sve više žednih, ne interesuje jesu li u pitanju neke podjele u SDA, na šta se žali Konaković. Ne interesuje ih ni kako će se potrošiti najavljeni kredit Evropske banke za obnovu i razvoj namijenjen za rekonstrukciju vodovodne mreže. Građane interesuje hoće li konačno imati urednije snabdijevanje i ništa više.
Je li moguće da svakog dana na sve više mjesta pucaju vodovodne cijevi i skoro cijeli grad ostane bez vode?
Nastavak teksta čitajte OVDJE
(DEPO PORTAL/mr)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook