potpuni zaokret

Kinezi napravili čudo: Posrnuli ex-Yu gigant postao svjetska priča i najveći proizvođač u regiji

Biznis Klub17.11.25, 19:50h

Kinezi napravili čudo: Posrnuli ex-Yu gigant postao svjetska priča i najveći proizvođač u regiji
Kada su je preuzeli, firma je bila suočena s dugovima, padom prodaje i snažnom konkurencijom. U samo nekoliko godina kineski investitor napravio je potpuni zaokret

 

 

 

Kompanija Gorenje, danas dio kineske korporacije Hisense, nastavila je svoj impresivan uzlet. Prošle godine ostvarila je 3,11 milijardi eura prihoda, što je rast od oko 22% u odnosu na 2,54 milijarde godinu ranije, piše BiznisInfo.ba.


Tim rezultatom Gorenje se probilo na 6. mjesto liste najvećih kompanija bivše Jugoslavije – isključivo prema ukupnim prihodima za 2024. godinu.


Gorenje prestiglo Hrvatsku elektroprivredu


Ujedno, Gorenje je prvi neenergetski gigant na listi: svih pet većih kompanija su iz nafte i energije, što znači da je Gorenje danas najveća proizvodna kompanija u ex-YU izvan energetskog sektora.


Za poređenje, kompanija je po prihodima već prestigla i Hrvatsku elektroprivredu (2,73 milijarde eura), što dodatno potvrđuje koliki skok je donijela integracija u strukturu kineskog Hisensea.


Ovaj rast dolazi u godini u kojoj Gorenje obilježava 75 godina postojanja – idealan povod za osvrt na to kako je nekadašnji jugoslovenski gigant postao svjetska industrijska priča.


Hisense preuzeo posrnulog giganta i pretvorio ga u globalnog lidera


Kada je kineski Hisense 2018. kupio Gorenje, malo ko je vjerovao da će ovaj nekada dominantni brend iz Velenja ponovo zauzeti važno mjesto u evropskoj industriji. Firma je tada bila suočena s dugovima, padom prodaje i snažnom konkurencijom.


Ali u samo nekoliko godina kineski investitor napravio je potpuni zaokret.


Gorenje postalo centar globalne proizvodnje rashladne tehnike


Otvaranjem treće fabrike u Valjevu, Hisense je stvorio jedan od najvećih klastera za proizvodnju frižidera u Evropi. U tri fabrike u ovom gradu proizvodi se preko 1,7 miliona uređaja godišnje, a broj zaposlenih približava se 3.000.


Investicija u novu fabriku iznosila je 45 miliona eura, a samo taj pogon donosi više od 1.000 dodatnih radnih mjesta.


Proizvodnja raste i u Sloveniji


Tvornica u Velenju postala je evropski hub za televizore, perilice posuđa i hladnjake. Hisense je u međuvremenu postao najveći slovenski izvoznik, ispred kompanija poput Renaulta i vodećih farmaceutskih kuća.


Ambicija: duplo veći udio na evropskom tržištu


Hisense prema ranijim podacima iz 2023. držalo oko 4% tržišta kućanskih aparata u Evropi, ali cilj je da do 2025. godine taj udio poraste na 10% u ključnim segmentima.


– Evropa je veliko tržište s ogromnim potencijalom. Naš cilj je postati evropski brend drugog nivoa – izjavio je ranije predsjednik Hisense Europe, Jianmin Han.


Od slovenske fabrike do globalne industrijske sile


Gorenje je osnovano 1950. godine u nekadašnjoj Jugoslaviji. Decenijama je bilo sinonim za kućanske aparate u regionu i jedan od najprepoznatljivijih industrijskih brendova iz ovih krajeva.

Nakon ulaska u sastav Hisensea, uslijedila je transformacija:

 

 

  • ulaganja u nove pogone,
  • modernizacija proizvodnih linija,
  • snažna ekspanzija na evropskom tržištu,
  • integracija u globalne nabavne i prodajne lance,
  • rekordan rast prihoda i izvoza.


Danas, s više od 3 milijarde eura prihoda, Gorenje je više nego ikad globalni igrač.


Kineski recept za industrijski comeback


Ono što se prije nekoliko godina činilo kao borba za opstanak, danas je primjer jednog od najuspješnijih industrijskih preokreta u regionu.


Hisense je od posrnulog ex-YU giganta napravio kompaniju koja drži evropski tržišni udio, širi proizvodne kapacitete, zapošljava hiljade radnika u Sloveniji i Srbiji, ruši rekorde u prihodima i postaje najveća proizvodna firma bivše Jugoslavije izvan energetike.


(DEPO PORTAL/ad)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook