Svakim danom sve dalje od realizacije

Autoput Sarajevo - Beograd na dugom štapu: Turska još ništa ne odgovara, a entiteti bez dogovora

Hronika14.08.17, 08:42h

Autoput Sarajevo - Beograd na dugom štapu: Turska još ništa ne odgovara, a entiteti bez dogovora
Prema okvirnim i poprilično proizvoljnim procjenama, autoput bi koštao oko 800 miliona eura i bio bi, zavisno od rute, dug od 120 do 140 kilometara

 

Bosna i Hercegovina još nije dobila odgovor Turske po pitanju eventualnog finansiranja autoputa ili brze ceste od Sarajeva do Beograda, a kako stvari sada stoje, od tog projekta barem u doglednoj budućnosti neće biti ništa.

 

U Ministarstvu transporta i komunikacije BiH rekli su za Nezavisne novine da još nije stigao odgovor na pismo ministra Ismira Juske, koji je od Nihata Zeybekcija, turskog ministra ekonomije, zatražio da se izjasne na koji način namjeravaju da podrže gradnju brzog puta od Sarajeva do Beograda.

 

"Ako ne prije, očekujemo da će odgovor stići poslije godišnjih odmora", rekli su Nezavisnim u Ministarstvu transporta i komunikacije BiH.

 

Inače, od odgovora Turske u dobroj mjeri zavisi i budućnost ovog projekta, koji je svakim danom sve dalje od realizacije. Na posljednjem sastanku nadležnih ministara utvrđene su tri eventualne trase, međutim nedugo nakon toga Parlament FBiH donio je odluku da trasa tog puta ide preko Tuzle, što je za RS, koja smatra da taj put treba da ide preko Pala i Višegrada, neprihvatljivo.

 

"Imamo puno želja, ali su u pitanju mogućnosti. Sve se radi kreditnim sredstvima i ona su ograničena. Ako bude grant sredstava, mi ćemo ih prihvatiti, a kreditna sredstva vraćaju entiteti i to nije poklon, a da neko utiče na naše opredjeljenje šta ćemo i kako graditi. Mi ćemo se pitati, a ne oni koji daju kreditna sredstva", rekao je "Nezavisnim" nedavno Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS.

 

O autoputu ili brzoj cesti Sarajevo - Beograd nedavno je govorila i Zorana Mihajlović, ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, koja je rekla da u BiH mora da bude postignut dogovor o trasi ili u protivnom od tog puta neće biti ništa.

 

"Beograd može samo da apeluje na taj dogovor jer su interesi građana i mogućnosti koje otvara izgradnja i novi autoput važniji od svega", rekla je Mihajlović, dodajući da je Srbija spremna da nastavi razgovore o izgradnji tog puta koji je strateški važan infrastrukturni projekat, za koji već postoji osnovna projektna dokumentacija.

 

Priča o projektu autoputa Beograd - Sarajevo pokrenuta je krajem januara ove godine kada su se Denis Zvizdić, predsjedavajući Savjeta ministara BiH, i Aleksandar Vučić, tadašnji premijer Srbije, dogovorili da u roku od mjesec dana bude određena trasa tog autoputa ili brze ceste.

 

Poznavaocima prostornog planiranja i projektovanja i tada je taj rok izgledao smiješan jer su u BiH i po pitanju koridora 5c decenijama trajali dogovori. Prema okvirnim i poprilično proizvoljnim procjenama, autoput bi koštao oko 800 miliona eura i bio bi, zavisno od rute, dug od 120 do 140 kilometara.

 

(Nezavisne.com, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook