Izvor svjetskog brenda Nike potvrdio je da je nedavna viralna video kampanja, koja ističe sportistkinje Bliskog Istoka naziva „Šta će oni reći o tebi?“, bila pokretač za njihovu novu „Pro Hijab“ liniju, koja bi trebala biti u prodaji od proljeća 2018, prenosi portal Divithana.com.
- Nike-ova „Pro Hijab“ linija je bila u procesu proizvodnje više od godinu dana, dok poticaj za to ima tragove još mnogo ranije, s obzirom na kulturološku promjenu koja prati sve više žena u sportu - glasi izjava iz Nike-a.
- Ovaj pokret prvi put prožima međunarodnu svijest 2012. godine, kada je trkačica sa hidžabom osvojila ‘global stage’ u Londonu - dodaje se.
Trkačica o kojoj se govori je Sarah Attar iz Saudijske Arabije, koja se takmičila na Olimpijskim igrama u Londonu u disciplini trčanje na 800m. Prije nje, Rukaja El-Gashra iz Bahreina takmičila se sprint trčanjem, također noseći hidžab, tijekom Atinskih Olimpijskih igara 2004., kao i u Pekingu četiri godine poslije.
- Nike Pro Hijab je kreiran kao direktni rezultat razgovora sa našim sportistkinjama, koje su nam rekle kako trebaju ovakav produkt da bi postigle što bolje rezultate, i mi se nadamo da će ovo biti od pomoći širom svijeta, upravo za to - rekla je glasnogovornica Nike-a Megan Saalfeld za Al Arabiya English.
Saalfeld kaže da je koncept plasiranja sportskog hidžaba došao nakon što je olimpijka u podizanju tegova, Amna Al Haddad posjetila Nike-ov centar za istraživanje u Oregonu.
Haddad se požalila da je imala samo jedan hidžab koji joj je odgovarao i da je morala svaku noć ručno prati u umivaoniku, tijekom takmičenja.
- Od tada, radili smo sa Amnom i brojnim drugim sportistkinjama kako bi vidjeli šta to trebaju i žele za ‘sportski hidžab’. Ono što smo čuli jeste da žene traže lagane i prozračne solucije hidžaba, koji bi ostajali na mjestu bez brige da će se pomjerati ili spadati - kaže Saalfeld.
Problem za mnoge žene Bliskog Istoka, gdje učestvovanje u sportovima ide mnogo dalje od konzervativnih vrijednosti i religije. Ljetne temperature u Saudijskoj Arabiji mogu sezati i do 55 stepeni Celzijusa.
- Živimo u najtoplijim država na svijetu, tako da pokrivanje vrata uvijek je poseban izazov. Za mnoge žene veoma je zagušljivo trčati više od 3000 na vrućini - kaže Rostom, koja je trčala maratone i osvajala vrhove planina.
Ovaj problem je primijetio i Nike, koji su dizajnirali prvi hidžab za sportistkinje koristeći mrežaste materijale, lagani poliester koji je tanak i tako osmišljen da može disati.
- Za ovakav brend, kao što je Nike, izaći i izjaviti da postoje ovakve osobe, te da su žene sa hidžabom inkluzivne, je velika stvar - rekla je Rostom.
Debate u vezi sa hidžabom
Hidžab je bio kontravezna tema u globalnim sportskim diskusijama. FIFA, svjetska nogometna federacija, imala je zabranu hidžaba i drugih oblika pokrivanja za glavu, sve do 2014. kada su poništili tu odluku. FIBA, internacionalna košarkaška federacija i dalje ima zabranu takmičenja noseći hidžab.
Takve zabrane su istaknute kada je prva sportistkinja iz Saudijske Arabije umalo bila zaustavljena na Olimpijskim igrama u džudo meču, kada su diskutovali da li Wojdan Shahrkhanin hidžab predstavlja fizički rizik.
Glasnogovornik Internacionalne Džudo Federacije, Nikolas Messner je kazao kako hidžab može biti opasan s obzirom na to da sport uključuje gušenje i davljenje protivnika. Na kraju je Shahrkhani uspjela napraviti historiju i biti prva na Olimpijskim igrama kada je komitet ipak dopustio prikladan hidžab.
Države u kojim je većinski muslimansko stanovništvo, kao što je Saudijska Arabija, sve više ohrabruju žene da učestvuju u sportovima. U Rijadu naprimjer, postoje planovi da se licenciraju teretane i modifikuju vanjski prostori za žene.
- Veoma sam zadovoljna što vidim da svjetska kompanija kao što je Nike primjećuje važnost podrške žena muslimanske zajednice, jer ovo pokazuje da sportovi mogu biti zaista inkluzivni - kaže princeza Reema bint Bandar za Al Arabiya English.
- Ovo je prekretnica u sportu jer otvara toliko vrata za djevojke u regionu i širom svijeta - dodala je princeza Reema.
Nike kaže da je ovo dovelo do poboljšanja performansi sportistkinja, ali također poboljšalo izgled odjeće tako da se osiguralo da „dizajn susreće kulturološke potrebe“.
Iako the Nike Pro Hijab linija će pomoći u mijenjanju percepcije muslimanki koje se bave sportom, žene u drugim regijama, i dalje se suočavaju sa barijerama i limitiranim pristupom sportu. Manje od jedne od 7 djevojaka (mlađih od 18) učestvuju u lokalno preporučenim sportskim aktivnostima po 60 minuta i više.
- Prepoznajemo to širom svijeta. Postoje mnoge prepreke za mnoge ljude da učestvuju u sportu, i neke od ovih prepreka su jedinstvene za žene i djevojke. Želimo pomoći da se ove barijere slome i ohrabriti mnogo više žena da budu pionirke u sportu – kaže Saalfeld.
- Mnogo nas inspirišu žene kao što su Zehra i Manal koje pokazuju da je sve moguće i mi želimo ispričati njihove priče da inspirišemo druge i ponudimo im proizvode koji im trebaju da bi postigli svoje ciljeve - dodala je.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook