Foto: Dnevni avaz
Za prvog čovjeka Pozorišta mladih u Sarajevu u petak je, nakon smjene Marija Drmaća, postavljen novi v. d. direktora, glumac Semir Krivić. O njegovom dolasku na ovo mjesto odlučeno je na sjednici novog Upravnog odbora kojim predsjedava Slaven Vidak. Pred Krivićem, koji se prvi put našao na jednoj ovakvoj funkciji, je šestomjesečni mandat, dok se ne raspiše konkurs za direktora ove teatarske institucije.
U razgovoru za „Dnevni avaz“ Krivić se osvrnuo na izazove koji su pred njim, strategiju rada i planove koje namjerava provesti u djelo, ističući da svoj glumački poziv ne namjerava zapostaviti.
Koliko je odgovorna funkcija v. d. direktora Pozorišta mladih i koji je razlog Vašeg naknadnog prihvaćanja da dođete na čelo ove teatarske institucije?
- To je za mene, prije svega, velika odgovornost, a također i obaveza da vrlo savjesno donosim odluke koje će biti isključivo u interesu Pozorišta mladih i njegovog kolektiva. Moje kolege, s kojima je v. d. Upravnog odbora obavio razgovor, nisu pristale na imenovanje. Prvi i osnovni razlog zašto sam se prihvatio ove funkcije je taj što smatram da pozorište ne može funkcionirati bez uprave niti treba da bude talac bilo čijih ličnih interesa. Neko mora biti na čelu ove institucije do raspisivanja konkursa, odnosno narednih šest mjeseci, koliko maksimalno traje mandat.
Koja će biti Vaša strategija rada kako biste publiku u što većem broju vratili u pozorište?
- Bilo koja strategija, pa tako i ova, ne može se napraviti u kratkom periodu. Mislim da razvijanje strategije apsolutno treba biti predmet programa koji svako od potencijalnih kandidata mora da napravi i dostavi uz svoju kandidaturu.
Napominjete kako ste već uveliko okupirani obavezama. Na čemu trenutno radite?
- Imamo određena pitanja koja su vezana za pravni aspekt poslovanja ovog pozorišta i koja su prioritet te se moraju riješiti kako bi ono radilo u skladu sa zakonskim propisima. U ovih nekoliko dana već smo angažirali određene stručnjake kako bi nam pomogli oko tog segmenta.
Kako gledate na dešavanja i problematiku koja je prethodila Vašem imenovanju? Smatrate li da dolaze bolji dani za Pozorište?
- U sva dešavanja koja su prethodila mom dolasku na ovom funkciju bilo je uključeno mnogo više emocija nego razuma, a trebalo je biti obrnuto. Nažalost, izgovorene su rečenice za koje sam siguran da u jednoj ohlađenoj atmosferi ne bi bile izgovorene. Međutim, ljudski je griješiti, svi smo skloni tome, ali sve se može ispraviti. Što se tiče pozorišta, tendencija je da se moraju što više oslanjati na vlastite snage, u smislu pronalaženja sredstava za realizaciju projekata. Ali, ja sam optimista. Na Akademiji scenskih umjetnosti već imamo odsjeke za produkciju, jer mladi ljudi trebaju što prije ući u pozorište i približiti nas takvom načinu poslovanja.
Kakvi su izazovi pred Vama? Možete li konkretizirati stanje u kojem ste zatekli Pozorište mladih?
- Trudimo se da riješimo finansijske poteškoće, koje su uvijek prisutne. Svakako ćemo raditi na iznalaženju sredstava za realizaciju i podizanje produkcije. O detaljnom stanju u kojem sam zatekao Pozorište ne mogu još govoriti, ali desili su se pomaci, koji su neupitni. Na tragu tih pozitivnih promjena i ja ću nastaviti svoje djelovanje, i to uz određene intervencije i podršku. Ipak sam ja na ovoj funkciji suviše kratko, tek nekoliko dana.
Imate li u planu do kraja ove pozorišne sezone izaći s nekom novom predstavom ili možda gostovanjem drugih pozorišta?
- Nama se sada bliži kraj sezone i dat ćemo sve od sebe, ali je, iz organizacijskih, i pragmatičnih razloga nećemo zatvoriti premijerom. Trenutno ulazimo u proces pripreme, kako bi na početku iduće sezone izašli sa premijerom. Također, želim oformiti dječiju scenu po uzoru na Bosansko narodno pozorište iz Zenice (BNP). Planiram formirati i školu glume za osnovce i srednjoškolce koji će proći kroz određeni proces edukacije, a kao rezultat svoga rada imat će premijeru na našoj sceni.
Kakva je opća slika teatra danas, koliko su pozorište i kultura zanemareni i kako napraviti promjene u tom pogledu?
- Najveći problem u svim segmentima našeg društva su finansije, odnosno ekonomija. O tom pitanju bi se dalo mnogo više polemizirati, ali ono što mi u ovom momentu pada na pamet vezano za pozorište je to da su teatri suviše zatvoreni, u velikoj mjeri nepopunjeni, te se oslanjaju na vlastite mogućnosti. To držim za jedan od glavnih razloga zašto je kvalitet predstava od prije 10, 15 ili 20 godina bolji nego predstave koje danas imamo priliku gledati. Na tom planu, kooperativnost između sarajevskih pozorišta mora se podići na viši nivo, pronaći način kako da se takvo stanje promijeni. Potrebno je napraviti i jednu vrstu koprodukcije koja bi podrazumijevala razmjenu glumačkog kadra. Smatram da bi to bio veliki iskorak u kvalitetu naših predstava, a pri tome govorim o sarajevskim pozorištima.
Namjeravate li angažirati veći broj mladih ljudi u pozorištu?
- Uskoro bi, koliko imam informaciju, trebao biti objavljen konkurs za mlade glumce koji su završili Akademiju scenskih umjetnost kako bi odradili pripravnički staž. Planiram ih angažirati na nekim projektima koje će naša kuća realizirati.
Hoće li Vam novi angažman ostaviti prostora da se posvetite glumi?
- Vremena će svakako biti manje, ali ću uložiti napor da i kao glumac pomognem ansamblu u realizaciji svih budućih projekata.
(Avaz.ba/ DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/em)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook