U Muzeju savremene umjetnosti Republike Srpske 17. marta 2016. godine u 19,00 časova biće otvorena izložba “Nova religija” britanskog umjetnika Damiena Hirsta, dobitnika prestižne Turnerove nagrade i najznačajnijeg predstavnika umjetničkog pokreta Young British Artist’s (YBA) u Ujedinjenom Kraljevstvu. Izložba je organizovana u saradnji sa British Councilom i Paul Stolper Gallery (London).
Muzej savremene umjetnosti Republike Srpske ima posebnu čast što je dio ovog velikog izložbenog projekta, koji je nakon svoje početne prezentacije u Londonu 2005. godine i predstavljanja u prestižnim muzejima i galerijama Velike Britanije, Italije, Grčke, Rusije, Norveške i Poljske nastavio svoj tok, ovaj put sa važnijim fokusom na Jugoistočnu Evropu.
Izložbom „Nova religija“ Hirst želi da nas podstakne na razmišljanje o četiri važne stvari u životu: religiji, ljubavi, umjetnosti i nauci, koje su, prema njegovim riječima, samo instrumenti koji nam pomažu da pronađemo svoj životni put. Koristeći se ovim univerzalnim temama, Hirst u svojoj „Novoj religiji“ suprotstavlja nauku i religiju, stavljajući ih u specifičan dijalog, onako kako ih obično ljudi percipiraju, sa jedne strane osjećajan, prisan i topao, u duhu religijskih i metafizičkih konotacija, dok je sa druge strane istovremeno analitički hladan i odbojan, pod uticajem atmosfere i osjećanja vezanih za medicinske profesije.
Postavka je osmišljena kao kompaktna cjelina sa četrdeset četiri grafike i četiri skulpture koje čine „Novu religiju“ a funkcionišu kao ciklus fresaka – od Stvaranja svijeta do Posljednjeg suda. Ovi intrigantni radovi okružuju oltarsku ikonu s krstom optočenim pilulama u obliku dragulja, dječjom lobanjom i srcem obmotanim bodljikavom žicom, te pilulom isklesanom u mermeru. Ovi elementi koji čine „New Religion“ tvore kapelu posvećenu želji da se smrtnost drži pod kontrolom, želji koja u isti mah ne može pomoći u suočenju sa smrću.
„Mene više zanima to što religija ljudima popunjava neku prazninu. Tako na to sada gledam. Ima neka praznina u ljudima: u svakome, u meni, koju treba popuniti. Neko to popunjava religijom, a drugi umjetnošću. Ne mislim da je religija odgovor, ali pomaže. Ja na sličan način koristim umjetnost za popunjavanje te praznine. To je samo pitanje pogleda na svijet: optimističan pogled, umjesto da svijet vidiš kao brutalnu močvaru. Što on i jeste. Ali, da bi živio, treba ti nešto više od toga. Religija pomaže, ali je, u stvari, razočarala.“ (Citat je preuzet iz razgovora Damiena Hirsta sa Seanom O'Haganom, objavljenom u katalogu koji prati izložbu).
“Ugostiti djelo Damiena Hirst-a od velikog je značaja. Fenomenalni Muzej savremene umjetnosti Republike Srpske u Banjaluci pružiće priliku ljubiteljima savremene umjetnosti da Hirst-ovo djelo vide u savršenim uslovima, u ambijentu koji izvlači i naglašava ono najbolje u umjetničkom djelu koje prikazuje. Ova izložba je provokativna I navodi na razmišljanje. Neki će ju voljeti, neki apsolutno ne. Neke će izbaciti iz takta, neki će biti oduševljeni, ili čak užasnuti.Ono što sigurno neće, to je ostaviti vas ravnodušnima,“ rekla je Larisa Halilović, direktorica British Councila u Bosni i Hercegovini.
„Izložba „Nova religija“ Damiena Hirsta pokazala je spremnost i želju naše institucije za predstavljanjem velikih međunarodnih izložbenih projekata, koji kroz izložbe, profesionalne edukacije i dodatne sadržaje, široj javnosti žele predstaviti najznačajnije tokove savremene umjetnosti. Prilika da se u našoj instituciji predstavi umjetnost Damiena Hirsta, koja u svojoj komunikacijskoj genezi ruši granice između različitih jezika i kultura, stvarajući univerzalnu simboličku vrijednost unutar savremene umjetnosti, posebna je privilegija kako za stručni tim Muzeja tako i za našu publiku, koja će se po prvi put upoznati sa djelima, slobodno rečeno, najkontroverznijeg i najintrigantnijeg umjetnika današnjice.“ izjavila je dr. Sarita Vujković, direktorica Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske
Projekat se realizuje u saradnji sa British Councilom i galerijom Paul Stolper (London), čime se obilježava dvadeset godina djelovanja Biritish Council-a u BiH i slavi jačanje saradnje između Velike Britanije i BiH u oblasti kulture i umjetnosti. Izložbu je podržalo Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske i Grad Banjaluka.
Damien Hirst je jedan od najpoznatijih svjetskih umjetnika i najistaknutiji član grupe poznate kao Mladi britanski umjetnici / Young British Artists (YBAs), grupe koja je tokom 1990-ih dominirala umjetničkom scenom Velike Britanije. Damien Hirst je rođen u Bristolu. Studirao je na Jacob Kramer College of Art, Leeds (1983. – 1985.) i Goldsmiths College, University of London (1986. – 1989.) Godine 1987. osmislio je grupnu izložbu pod nazivom Freeze, i bio njen kustos. Općenito se smatra da je ova izložba bila odskočna daska ne samo za Hirsta nego i za čitavu jednu generaciju britanskih vizuelnih umjetnika.
Od kasnih 1980-ih Hirst kroz raznovrsne kombinacije instalacije, skulpture, slika i crteža istražuje složene odnose umjetnosti, života i smrti. Kroz svoje radove Hirst istražuje savremene sistema vjerovanja i postavlja im izazove, te secira neizvjesnost u srcu ljudskog iskustva.
Od 1987. godine diljem svijeta je postavljeno 80 samostalnih izložbi Damiena Hirsta, a njegovi radovi uključeni u preko 260 grupnih izložbi. Hirst je dobitnik Turnerove nagrade 1995.
Među najčuvenije i najpriznatije radove Damiena Hirsta ubrajaju se, između ostalih, i Fizička nemogućnost smrti u svijesti živog stvora / The Impossibility of Death in the Mind of Someone Living (1991.) – stakleni rezervoar s ajkulom u formaldehidu, Za ljubav Božju / For The Love of God (2007.) – platinski odljev ljudske lubanje iz 18. stoljeća optočen s 8.601 briljantom, te Apoteka / Pharmacy (1992.) – umjetnička postavka ljekarne u prirodnoj veličini.
(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/em)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook