Crteži Jelene Korenčić predstavljeni na ovoj izložbi jesu maštoviti, stilizovani prikazi presjeka gljiva koji podsjećaju na vezene motive sa starih ponjava-prekrivača za bračne krevete koji su imali magijsku funkciju i ''govorili ono što se naglas nije smjelo''. Kao i na pomenutim ponjavama, gljive na ovim crtežima možemo iščitati u okviru erotske simbolike - kao simbole rodnosti i plodnosti, životne snage, intimne veze i seksualnog odnosa, kao stilizovane prikaze spajanja muškog i ženskog polnog organa.
Treba spomenuti da, osim u okviru erotske simbolike, gljive zauzimaju značajno mjesto i u mitologiji. Pojava gljiva ''ni iz čega'', njihov brzi rast i umnožavanje, njihova neobjašnjiva svojstva nekada su se pripisivala ''višim'' silama. U mitologiji mnogih naroda gljive su simbol dugovječnosti, one se povezuju sa drugim svijetom i u ritualno-mitološkom kontekstu imaju svoju sakralnu simboliku. U nekim kulturama gljive se povezuju s nebeskim fenomenima i smatraju se ispljuvkom božanstva - piše Sanela Nuhanović.
Baš kao i u prirodi, gljive se u ovoj seriji crteža pojavljuju u različitim oblicima i satkane su mahom od talasastih, vijugavih, zmijolikih linija koje se kreću, susreću, dodiruju i prepliću. Ova linearna razigranost bez sumnje doprinosi dinamiziranju, živosti, te svojevrsnom vizuelnom likovnom uzbuđenju. Osim toga, u ovim crtežima uočavamo izvjesno nastojanje da se postigne jednostavnost, spontanost i neposrednost bliska dječijem likovnom izrazu.
U njima dominira dekorativni i ilustrativni pristup, plošnost, te postupak stilizacije u obradi motiva. Prepliću se i prožimaju elementi realnog i irealnog, vidljivog i nevidljivog, prisutnog i neuhvatljivog, ... I kao što, između ostalog, primjećuje profesor Krešimir Bauer, ovi “crteži su izraz najdublje frojdovske iskrene bune prema vremenima kada su ljudske vrijednosti pale na najnižu granu u povijesti. Jelena Korenčić se odupire i slika svijest kada je čovjek imao smisla“.
JELENA KORENČIĆ je akademska grafička dizajnerica. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, u klasi profesora Mladena Kolobarića. Članica je ULUPUH-a u sekciji za grafički dizajn od 1994. godine. Nekoliko godina radila je kao dizajnerica i art direktorica u marketing agencijama nakon čega postaje freelancer. Kreirala je mnoštvo vizualnih identiteta, opremala i ilustrirala knjige (među kojima se ističu bibliofilsko izdanje “Slovo o slovu“ Maka Dizdara i “Prizivanje dodira“ Nermine Omerbegović).
Osmislila je i vodila brojne projekte u sklopu kojih je kreirala plakate, ambalaže, web-stranice i ostala djela iz područja grafičkog dizajna. Autorica je scenografija, kostima, lutaka i plakata u predstavama (drame, mjuzikli, oratoriji i scenske bajke za djecu) koje je realizirala za teatre u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Vizualna cjelovitost svih segmenata scenskog djela odlikuje Jelenino djelovanje u teatru, a scensko-lutkarske elemente je najvećim dijelom sama i izradila.
Dobitnica je nekoliko nagrada za najbolja likovno-scenska ostvarenja. Bavi se slikanjem, skulpturom i kompjutorskom grafikom – fraktalima. Izlagala je na nekoliko grupnih i samostalnih izložbi. Posljednjih dvadeset godina Jelena Korenčić istražuje umjetnost iscjeljivanja, bavi se art terapijom, te djeluje kao savjetnica za razvoj kreativnih i intuitivnih sposobnosti.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/mr)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook