Glavobolju direktorima zadala je je odluka da se korisnicima Gmaila automatski dodjeljuju prijatelji na društvenoj mreži Buzz s obzirom na to s kim su najviše komunicirali posredstvom e-maila. Ako korisnik odmah nije promijenio postavke na svome profilu, ta je lista automatski postajala javna stvar. Odnosno, posredstvom nje bilo ko je mogao vidjeti s kim određeni korisnik najviše komunicira.
Stručnjaci za privatnost odmah su istakli kako ta činjenica može stvoriti naročito velike probleme novinarima, biznismenima ili na primjer preljubnicima. Istraživač i bloger Evgeny Morozov koji se bavi ispitivanjem uticaja politike na Internet takođe je izrazio zabrinutost zbog novog Googleovog servisa.
- Da ja na primjer radim za iransku ili kinesku vladu, odmah bih angažovao svoje ljude da provjere na Google Buzzu korisničke račune svih političkih aktivista kako bih provjerio održavaju li kontakte s nekim ljudima ili organizacijama koji su nam nepoznati - istakao je.
Takođe, korisnički su se računi automatski povezivali sa online Picassa foto albumima i drugim podacima koji su sačuvani na njihovim računima.
A problem je nastao upravo zato što Buzz nije primjereno testiran, kako je uobičajeno za Google, priznali su zvaničnici te kompanije za BBC. Buzz je, naime, prošao tek interni test unutar kompanije, dok su eksterno zaobišli. Mnogi Googleovi servisi testiraju se putem takozvanog Googleovog povjerljivog test-programa koji se sastoji od mreže prijatelja i članova porodice Googleovih zaposlenika kojima je dat pristup proizvodima prije nego što su pušteni u korištenje. Buzz nije testiran na ovom programu.
Kako bi ispravio svoju grešku, nekoliko dana nakon što je Buzz lansiran, Google je okupio svoje najveće stručnjake kako bi "pokrpio rupe" s Buzzom.
- Jasno nam je da nismo dobro obavili posao. Radimo mnogo i naporno kako bismo ispravili svoju grešku - kazao je Jackson. Dodao je kako će korisnici Buzza sve više uviđati promjene na ovom servisu sve dok se svi problemi ne riješe.Istakli su i kako će Buzz sada samo predlagati ljude s kojima bi korisnik možda htio biti prijatelj, a kompanija je objavila i način na koji se Buzz lako može isključiti te način kako izbjeći da se korisnički računi ne povezuju automatski sa online Picassa foto albumima i drugim podacima koji su sačuvani na njihovim računima.
Kako su rekli, transparentnost i uspostavljanje kontrole su im prioritet, a poradiće i na opciji isključivanja servisa koja će biti vidljivije postavljena, kao i na boljem pregledu onoga što se događa u inboxu.
Iako stoje na stanovištu da je dobro što je Buzz dio Gmaila jer je time postao lako dostupan ljudima, u planu je da naprave servis koji će funkcionisati odvojeno od Gmaila kako bi se i onima koji nisu njegovi korisnici omogućilo da se koriste Buzzom. Neke od promjene koje najavljuje Google biće dostupne već ove sedmice.
(index.hr, BLIN/sv)
ČITAJTE DEPO!
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook