Cijeneći Vaš list, a posebno naše putnike koji sa nama putuju dugi niz godina želimo Vam pružiti osnovne informacije vezane za prolongiranje našeg leta iz Sharm el Sheikha.
Naime, po redu letenja let je trebao biti realizovan 25. 07 u 17:00 sati po lokalnom vremenu te su naši putnici transportovani dva sata ranije na aerodrom, isčekirani na aerodromu, te izvršili sve potrebne carinske kontrole i predali prtljagu. Sat vremena prije leta, tj u 16:00 sati, obaviješteni smo od našeg prijevoznika, Lotus Aira iz Egipta, da se let prolongira za sat, a ubrzo zatim za dva sata, jer nemaju saglasnost Euro controle za prelet preko Kipra. Obaviješteni smo od strane našeg avioprijevoznika da je došlo do nenajavljenog štrajka kontrole leta u Grčkoj te su svi letovi preusmjereni preko Kipra, što je rezultiralo zakrčenjem zračnog prometa iznad te zemlje. Euro kontrola letenja je bila u obavezi da da prioritet redovnim linijama, a nakon toga charter letovima.
Cijelo vrijeme bili smo u isčekivanju kada ćemo dobiti dozvolu za prelet preko Kipra, tako da nismo ni mi, ni aviokompanija Lotus Air, a niti sarajevski aerodrom imali tačne informacije. Nakon što smo dobili informaciju, oko 20:00 sati po lokalnom vremenu, da je Lotus Air dobio saglasnost za prelet preko Kipra i da bi naši putnici mogli biti na sarajevskom aerodromu oko 00:30 sati, svi zajedno smo uložili velike napore, zajedno sa sarajevskim aerodromom, da se napravi izuzetak i da aerodrom sa svom opremom, carinicima, policijom, vatrogasnim kolima, hitnom pomoći, vozilima sa kerozinom i ostalom potrebnom opremom bude dostupan. Aerodrom nam je maksimalno izašao u susret, jer su bili spremni ostati sat do sat i pol duže, ali u ovom slučaju to bi opet bilo nedovoljno jer se radilo o tri sata prolongiranja, što nikako nije bilo izvodivo, jer kao što smo vec napomenuli, sarajevski aerodrom se zatvara u 22:00 sata.
Nakon toga smo, oko 22:00 sata po našem vremenu, dobili informaciju da za taj dan let nije moguć te smo obavijestili našeg predstavnika (vodiča) na aerodromu u Sharm el Sheikhu, kao i naše partnere, da pokušaju naći smještaj za grupu od 170 osoba. To nije bilo nimalo lako, uzimajući u obzir visoku sezonu i veliki broj putnika, a, naravno, morali smo i voditi računa da što veći broj putnika smjestimo u jedan hotel. Takođe, još jedna vrlo bitna i komplikovana stvar, koju smo zajedno sa našim partnerom uspjeli riješiti, a koju putnici nisu ni osjetili, a nama je uzelo vremena uz mnogo truda: omogućavanje putnicima ponovni izlazak i ulazak na aerodrom, jer su vize bile poništene tim prvim ulaskom na aerodrom i njihovim čekiranjem za let, kako bi putnici mogli izaći sa aerodroma i biti smješteni u hotel za kraći odmor, tj do planiranog leta. Želimo takođe napomenuti da su naši putnici vidjeli na aerodromu da su svi letovi, koji su trebali letjeti u istom smjeru kao i mi, kasnili od četiri pa do dvanaest sati. Mnogi su samovoljno donosili zaključke te su pitali kako je moguće da su ostali letovi poletjeli, a mi nismo. Odgovor je slijedeći: u gotovo svim zemljama aerodromi su otvoreni 24 sata te nisu ograničeni sa vremenom polijetanja, odnosno slijetanja kao što smo u ovom slučaju bili mi. Vezano za smještaj naših putnika, niti aviokompanija niti putnička agencija nisu bili u obavezi da obezbjede smještaj s obzirom da je u pitanju viša sila a ne propust aviokompanije ili agencije. Vodeći računa o svojoj reputaciji, kao i brizi oko putnika, izložili smo se dodatnim troškovima koji nisu nimalo mali i obezbjedili smo smještaj našim putnicima.
Od strane našeg aerodroma i aviokompanije Lotus Air obaviješteni smo da je dobiven SLOT (prelet preko Kipra) za 08:00 sati ujutru. Kontaktirali smo našeg vodiča da naruči buđenje za sve naše putnike u hotelu, kako bi se izvršio transfer za aerodrom dva sata ranije. Po dolasku na aerodrom naši putnici i vodič vidjeli su da na ekranima reda letanja piše da je let u 08:00 sati, da bi nakon sat vremena bili obavješteni od strane našeg aerodroma i našeg avioprijevoznika da je Euro control ponovno pomjerio naš let za 13:00 sati. Želimo napomenuti da prvi dan čekanja, tj 25. jula, Lotus Air (naša prijevoznička kompanija) počastila naše putnika lunch boxovima (piće, sendviči, itd) tokom čekanja, a dana 26. jula u jutarnjim satima smo obavijestili našeg vodiča da posluži putnike sendvičima ili pizzom i sokovima – što je i učinjeno, te je i to ponovno plaćeno od strane Relax Toursa. Spominjati Dansku ambasadu je kako smiješno, tako i izmišljeno, jer svaki normalan čovjek može shvatiti da nijedna ambasada na svijetu ne može radi dva putnika u roku od sata vremena donijeti gotovinu na aerodrom i poslužiti toliko putnika. Takođe želimo napomenuti da je tokom čekanja leta, 26. jula, bilo bezbroj restorana i kafeterija te stoga ne vidimo razlog zašto bi se naši putnici osjećali napušteni, žedni i gladni. Cijene na aerodromu su vrlo pristupačne i nisi ni blizu onim astronomskim ciframa koje su se juče pojavile u pojedinim medijima. Isto tako ne možemo shvatiti po kojim osnovama je BiH ambasada u Egiptu trebala da reaguje, jer je ovaj događaj sasvim uobičajena pojava na svim aerodromima svijeta na redovnim linijama, a naročito kada su charteri u pitanju.
Sve navedeno možete lako provjeriti sa uredom Civilne avijacije u Sarajevu, našim aerodromom, kao i na linkovima na internetu (a koje smo i mi konstantno pratili) za kašnjenje aviona 25-26. 07., do kada je trajao štrajk u Grčkoj. Takođe želimo demantirati manipulaciju da avion nije bio uplaćen i takva informacija je u potpunosti netačna i neistinita, što se vrlo lako može provjeriti i dokazati, a na osnovu swifta banke kojeg posjedujemo. Avion je uplaćen 10 dana prije leta, što je našim ugovorom sa Lotus Airom i obavezujuće.
U nadi da ćete objaviti naše pismo, unaprijed Vam se zahvaljujemo, a našim putnicima se zahvaljujemo na povjerenju i razumijevanju. Isto tako želimo se zahvaliti uredu za Civilnu avijaciju i našem aerodromu koji su učinili sve što je bilo u njihovoj moći, navodi se u reagiranju Relax Tours-a upućenom Dnevnom avazu.
Podsjećanja radi, DEPO portal još jednom objavljuje video prilog sa sarajevskog aerodroma i rezigniranost bh. putnika po povratku sa ljetovanja iz Egipta.
|
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook