Ozbiljna opasnost od sudara

Dron umalo oborio putnički avion iznad Londona!

Hronika07.12.14, 20:53h

Dron umalo oborio putnički avion iznad Londona!
Generalni sekretar asocijacije Jim McAslan je rekao da dronovi mogu ponovo da izazovu slučaj sličan onom iz 2009. godine, kada je avion bio primoran da se spusti u Hadson rijeku u New Yorku, nakon što su motori usisali ptice i otkazali

Neidentificirani dron umalo nije udario u avion dok je slijetao na londonski aerodrom Hitrou, potvrdila je britanska Uprava za civilno zrakoplovstvo.

 

Pilot Airbusa A320 je saopćio da je vidio dron izrađen u stilu helikoptera, kada je avion bio na nešto više od 200 metara od zemlje, pri sletanju na pistu 22. jula u 14.16 po lokalnom vremenu.

 

Uprava za civilnu avijaciju nije identificirala rutu, a ni koliko blizu je dron došao do aviona koji može da prevozi 180 ljudi.

 

Uprava je za ovaj incident dala oznaku "A“ na skali, što znači "ozbiljnu opasnost od sudara“. Inače, to je najviši rang incidenata koji Uprava za civilnu avijaciju može dati.

 

Istražitelji nisu mogli da identificirati dron, koji se nije pojavio ni na radaru Kontrole letenja i koji je nestao nakon "susreta“.

 

U maju je pilot ATR-a 72 saopćio da je video dron nalik helikopteru na samo 25 metara udaljenosti, kada je bio otprilike na 460 metara od londonskog aerodroma Sautend.

 

Britansko udruženje pilota upozorilo je, nakon ovih incidenata, na drastičan rast broja dronova kojima upravljaju amateri entuzijasti, a koji sada predstavljaju stvarni rizik za komercijalne avione.

 

Generalni sekretar asocijacije Jim McAslan je rekao da dronovi mogu ponovo da izazovu slučaj sličan onom iz 2009. godine, kada je avion bio primoran da se spusti u Hadson rijeku u New Yorku, nakon što su motori usisali ptice i otkazali.

 

Rizik od udarca objekta koji je težak oko deset kilograma je realan i piloti su veoma zabrinuti zbog toga, rekao je on.

 

- I mali dron može da bude rizična prijetnja za pilota, prilikom slijetanja, i može da izazove ozbiljnu štetu ukoliko udari u avion - dodao je.

 

Prodaja dronova je, inače, rapidno porasla, a u Velikoj Britaniji broj prodatih se kreće između 1.000 i 2.000 svakog mjeseca.

 

Očekuje se da će biti veoma popularni kao božićni poklon, prenosi BBC.

 

Njihova cijena se kreće od 35 funti za manje modele, dok napredniji dronovi, koji mogu da nose kamere visoke rezolucije, i da prelaze oko 70 km za sat, mogu da koštaju i do 3.000 funti.

 

Samo je veoma mali broj ljudi, koji posjeduju i upravljaju dronovima, prošao i kurs o tome kako da to rade.

 

Portparol Uprave za civilno zrakoplovstvo je rekao da također dosta zavisi i od toga koliko ljudi koriste zdrav razum dok upravljaju bespilotnim letjelicama.

 

On je rekao da bi sadašnji nivo rizika trebalo zadržati i u perspektivi, ali je upozorio da kršenje zakona o upotrebi dronova može potencijalno ugroziti komercijalne letove.

 

- Ljudi koji koriste bespilotne letjelice moraju da razmišljaju, koriste zdrav razum i preuzmu odgovornost za to što rade - rekao je.

 

Postoje pravila koja imaju snagu zakona, i koja se moraju poštovati, dodao je on.

 

Dronovi ne smiju da lete na visinama većim od 120 metara, i na udaljenosti većoj od 500 metara od onoga ko njima upravlja. Oni ne smiju da se kreću u krugu od 50 metara od ljudi, vozila i zgrada, pravila su u Velikoj Britaniji.

 

Postoje i zone oko aerodroma i na prilazima njima, gde je isključena mogućnost da lete dronovi teži od sedam kilograma.

 

McAslan kaže da postoji hitna potreba da se pravila u vezi s dronovima pooštre, prije nego što se na nebu pojave mnogo veće bespilotne letjelice od ovih danas, prenosi B92.

 

(Fena/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook