Sve što nam u životu treba je ljubav i pravo na izbor jer sloboda nema cijenu, jedna je od posljednjih replika u mjuziklu ''Cabaret 2014'' koju u maestralnoj izvedbi izgovara bosanskohercegovački tenor Jasmin Bašić.
A pravo na izbor podrazumijeva i važnost vaninstitucionalnog teatarskog djelovanja koje u pravilu pokazuje zavidne rezultate, kako na primjeru 'Cabarea 2014' tako i na niz drugih primjera.
Danas, kada pozorišta tavore u skromnim produkcijskim uslovima i kada se repertoar usklađuje sa finansijskim limitima okupljanje mnogobrojnih umjetnika različitih profila zasluižuje svaku pohvalu.
Na prvoj repriznoj izvedbi u prepunom klubu Sloga publika je istinski uživala u skoro dvosatnom iskoraku iz uobičajenih žanrova prisutnih na domaćim pozorišnim scenama. Odabir kabarea sa svim što on podrazumijeva uistinu je bio hrabar potez
''Caberet 2014'' okupio nekoliko nezavisnih umjetničkih udruženja a režiju potpisuje Jasmin Duraković. U predstavi učestvuju brojni glumci i glumice, plesači, balerine i hor te muzičari okupljeni u orkestar koji vodi Nenad Tošić. U predstavi učestvuje i hor Bellarte kojeg vodi dirigentica Alma Aganspahić. Produkciju ovoga projekta potpisuje umjetničko urdruženje Bellarte na čelu sa producenticom Nađom Pušilo, koja je istovremeno, uz suradnju sa Dajanom Zilić, bila i koreograf predstave.
Dio glumačke podjele čine Emir Krivalić, Edhem Husić, Vanesa Glodjo, Armin Omerović, Staša Dukić, Zlatan Školjić, Selma Šrbo Arnautalić, a posebne pohvale pored već spomenutog Bašića zaslužuje Amina Hamzić u glavnoj ulozi Sally Bowles.
Amina se bavi pjevanjem ali je po zanimanju istoričarka umjetnosti. Sa izuzetnim darom za muzičku i scensku interpretaciju zaslužuje sve pohvale, kao i Armin Omerović, sad već diplomirani glumac kog znamo kao dijete na filmu, najprije iz filma ”Put lubenica” a potom i Sviličićevog ”Armina” koji je inspirisan stvarnim Omerovićevim iskustvom.
Vanvremenski pomalo dekadentni mjuzikl ''Cabaret'' koji jednako uspješno funkcioniše na pozorišnim daskama ali i kao filmska adaptacija slika je Njemačke početkom tridesetih godina prošlog stoljeća, odnosno njenog društva koje sve dublje tone u nacizam, dok je svakodnevnica protkana neimaštinom i bijedom.
U bosanskohercegovačkim okolnostima koje podrazumijevaju i izostanak konsenzusa oko obilježavanja državnih praznika i svakodnevnici koja je takođe protkana neimaštinom i bijedom, ''Cabaret 2014'' s jedne strane trebamo gledati kao opomenu, dok nam s druge strane ukazuje na kreativne mogućnosti i umjetničke iskorake onda kad želju za uspješnom izvedbom dijele svi učesnici.
(DEPO/BLIN/ak)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook