Predsjednik i izvršni direktor Emiratesa za 'Der Spiegel'

Neki očito znaju ko je bio u na letu MH370 i ko je preuzeo kontrolu nad nestalim avionom

Hronika13.10.14, 09:47h

Neki očito znaju ko je bio u na letu MH370 i ko je preuzeo kontrolu nad nestalim avionom
Clark osporava zaključak australskog zavoda za sigurnost u prometu prema kojem je zrakoplov odletio na jug Indijskog okeana te je na autopilotu vozio pet sati prije nego mu je ponestalo goriva nakon čega je pao u okean

 

Sedam mjeseci prošlo je od nestanka zrakoplova Malaysia Airlinesa koji je letio na ruti od Kuala Lumpura prema Pekingu. Tim Clark, predsjednik i glavni izvršni direktor Emiratesa kazao je u intervjuu za njemački Der Spiegel kako sumnja u službenu verziju događaja.

 

Clark osporava zaključak australskog zavoda za sigurnost u prometu prema kojem je zrakoplov odletio na jug Indijskog okeana te je na autopilotu vozio pet sati prije nego mu je ponestalo goriva nakon čega je pao u okean. Clark smatra da je "MH370 bio pod kontrolom, vjerovatno do samog kraja" te tako dovodi u pitanje mjesto pada. Kao ključni trag u rješavanju zagonetke smatra tajanstveni teret koji je s popisa uklonila malezijska vlast. Smatra da je stvarno sumnjivo da tako veliki avion jednostavno nestane bez traga.

 

"Moramo vršiti pritisak"

 

"Ja ću i dalje postavljati pitanja i raditi neugodnosti oko sebe, iako bi drugi željeli pokopati to", izjavio je Clark.

 

Kao šef kompanije koja ima najveći broj Boeinga 777 "mora znati kako neko može isključiti naše sisteme". Istražitelji tvrde kako je sisteme za praćenje u avion isključio neko s proširenim znanjem u zrakoplovstvu kako bi ga skinuo s radara.

 

Clark vjeruje kako "neki ljudi očito znaju" ko se sve nalazio na zrakoplovu i ko je preuzeo kontrolu nad avionom.

 

"Moramo vršiti pritisak na sve one koji su bili uključeni u analizu da nam daju više informacija", kazao je u intervjuu Clark.

 

Objasnio je kako isključivanje uređaja za praćenje nije jednostavno, te da njihovi piloti nisu obučeni za takvo što.

 

"Svaka sekunda tog leta mora biti ispitana"

 

Kazao je i kako se ne bi smjelo moći isključiti uređaje za praćenje aviona te da bi se morao pronaći način da sistem ACARS nastavi raditi bez prekida.

 

"Zrakoplove u Emiratesima kontroliramo uz pomoć sustava ACARS koji nam omogućuje da pratimo sisteme u zrakoplovu i performanse motora. Vrlo često smo u stanju pratiti greške u sistemu prije pilota. U svakom trenutku pratimo što se događa sa zrakoplovom bilo gdje na svijetu", kazao je Clark.

 

Clark smatra kako je zrakoplov pod kontrolom bio vjerovatno do samog kraja. Na pitanje novinara zašto bi piloti pet sati letjeli prema Antarktici Clark odgovara: "Ako su to učinili! Ja sam rekao da sve činjenice o ovom incidentu moraju biti ispitane uz punu transparentnost. Mi nismo ni blizu toga. Svaka sekunda tog leta mora biti ispitana", izjavio je Clark.

 

"MH370 i dalje je jedna od najvećih zrakoplovnih misterija", kazao je Clark i dodao da je zabrinut da bi se to moglo tako tretirati i dalje: "Ne smijemo to dopustiti. Moramo saznati što je uzrok nestanka aviona."
 

 

(Index.hr, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook