Četiri narančasta vozila opremljena kamerama i laserima čiji je cilj otkriti i izbjeći zapreke na cesti suočit će se s prometom u Moskvi, ljetom u Sibiru i hladnoćom pustinje Gobi prije nego krajem oktobra stignu u Šangaj, rekao je za AP vođa projekta Alberto Broggi.
Naravno, vozila na taj put neće ići sasvim sama. Projekt će izvesti dva tima. U svakom timu bit će dva vozila bez vozača, koja će voziti naizmjenično, prateći glavni kombi. U automobilu bez vozača sjedit će dva tehničara, koji trebaju otkloniti kvarove i preuzeti kontrolu nad vozilom ako bude potrebno. Vozila će pratiti kombije, ali će na sve probleme u prometu morati reagirati sama. Upravo zato je predviđeno da tehničari preuzmu kontrolu ako situacija postane preopasna.
Budući da nitko na svijetu nije napisao prometna pravila za "bespilotne" automobile, tim istraživača morao je zatražiti posebne dozvole od svake zemlje kroz koju će prolaziti do Kine, putem Marka Pola.
Tehnologiju je razvio Vislab, laboratorij za umjetnu inteligenciju i inteligentne sustave na Sveučilištu u Parmi, na čijem je čelu Broggi. Ako test bude uspješan, to bi mogao biti prvi korak u uvođenju takve tehnologije za prijevoz robe u budućnosti, ali je upitno koliko će biti isplativ, tvrde analitičari.
(DEPO/eb)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook