U sklopu omnibus istraživanja Agencija za strateško komuniciranje CMC je za potrebe projekta “Misli BiH” koji se pet godina multidisciplinarno bavi promocijom državnog identiteta, provela je u FBiH ispitivanje javnosti o tome koliko je državotvornost Bosne i Hercegovine zastupljena u predizbornim programima
Istraživanje je pokazalo da javnost nije spremna da deklarira svoje stavove u odnosu na političke partije, dok otvoreno pokazuje opredjeljenost i afinitete spram predsjedničkih kandidata.
Tako je na pitanje „Za koga ćete dati glas u Predsjedništvu BiH“ od anketiraih 1555 građanina Federacije, odgovor dalo 1000 građana, dok su ostalih 555 (35,76%) izjavili da ne znaju ili su odbili odgovoriti.
Utrka za bošnjačkog člana Predsjedništva BiH je gotovo izjednačena među glavnim kandidatima s blagom prednošću Harisa Silajdžića za kojeg bi u ovom trenutku 12,24 % ispitanika dalo svoj glas.
Slijede ga Bakir Izetbegović s 8,93% i Fahrudin Radončić s 7,72%.
Željko Komšić je i dalje s 32,5% ispitanika glavni kandidat za hrvatskog člana predsjedništva, dok mu je najozbiljniji protukandidat s 26,38% posto glasova Martin Raguž.
Preostala dva kandidata, Borjana Krišto i Jerko Ivanković, dobili su povjerenje 7,32, odnosno 4,01% ispitanika.
Istraživanje pokazuje da će ovi izbori za članove Predsjedništva BiH biti najneizvjesniji dosad.
Značajan je postotak zasad neopredijeljenih birača ili onih koji su se odbili izjasniti i to češće među Bošnjacima nego Hrvatima, što se može objasniti i izostankom jače kampanje bošnjačkih kandidata, dok se ona među hrvatskim već dobro zaoštrila.
Očigledno je da će se bitka voditi za svaki bošnjački glas, što će dijelom utjecati i na sada značajnu podršku Bošnjaka Željku Komšiću i vjerojatno smanjiti razliku u odnosu na Martina Raguža, koji će morati poraditi na tome da uz apsolutnu podršku Hrvata, osvoji i nešto glasova Bošnjaka.
Dodatnu neizvjesnost u sadašnje odnose moglo bi donijeti i eventualno odustajanje Jerka Ivankovića iz trke za Predsjedništvo jer ima tek simboličan broj glasova, ali dovoljan da poremeti ravnotežu vodećeg dvojca hrvatskih kandidata.
Istraživanje u sklopu kojeg su bila i ova pitanja rađeno je na slučajnom, stratificiranom i reprezentativnom uzorku građana Federacije BiH, sa intencijom da se dobiju kao bitne odrednice nacionalnog identiteta. Ispitano je metodom telefonskog anketiranja 1555 građana u vremenu od 15.- 16. jula 2010.
Greška ove metode istraživanje je +-4%. Agencija CMC će u okviru svojeg ominbusa slično istraživanje provesti i sljedeća dva mjeseca ususret izborima u BiH.
(DEPO/BLIN/em)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook