Smatraju spornim član 102. tog zakona, jer, tvrde da im dodatna pravila otežava vožnju i demotivišu ih da često koriste bicikl kao prevozno sredstvo ili kao vid rekreacije i sporta.
Tihomir Dakić iz Centra za životnu sredinu podsjeća da je ovim izmjenama Zakona, koje su stupile na snagu 22. juna, vozač bicikla, mopeda, lakog motocikla, motocikla, tricikla, lakog četverocikla ili četverocikla pored zaštite kacige dužan da u vrijeme vožnje, a u periodu od prvog sumraka do potpunog svanuća, kao i danju u slučaju smanjene vidljivosti, koristiti i svjetloodbojni prsluk i to bez obzira da li se kreće u urbanoj sredini ili van nje.
- Institucije su željele da donošenjem novih pravila za bicikliste povećaju njihovu sigurnost, ne uzimajući u obzir da se najveći procenat stradalih u saobraćajnim nesrećama dešava zbog nesavjesnih vozača motornih vozila - ističe Dakić.
U Centru za za zaštitu sredine podsjećaju i da evropske zemlje sve više teže da se mandatorni članovi zakona koji se odnose na obavezno nošenje kaciga i svjetloodbojnih prsluka, izbace iz zakona o saobraćaju ili da se redefinišu tako da to bude slobodna volja biciklista.
S druge strane, mnogo se više radi na promociji ovog prevoznog sredstva, posebno u urbanim sredinama, zatim na upoznavanju najmlađih sa saobraćajnim pravilima kako bi se izbjegle moguće nesreće, te na izgradnji infrastrukture za bicikliste i slično.
VEZANI TEKST:
KOLUMNA: Najugroženiji, a najviše plaćaju danak!
(FENA, BLIN/sv)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook