KAKO NAS VARAJU TRGOVCI

Salama natopljena vodom, brisanje roka trajanja, dioptrijske tegle...

Arhiva18.02.13, 08:21h

Sitnim trikovima uvoznici, proizvođači i trgovci svakodnevno varaju potrošače. Težak masni papir, vodom natopljene pršuta i salame, prekucavanje ili brisanje roka trajanja, zakidanje na gramima i sastojcima samo su neke od prevara sa kojima se građani svakodnevno susreću

Narodni dućan u Sarajevu

Pritisnuti krizom, domaći proizvođači i trgovci preuzeli su od iskusnijih kolega iz svijeta već dobro oprobani recept za sitne prevare, pa su preko noći plastične čaše jogurta, pavlake ili kiselog mlijeka sa 200 mililitara smanjene na 180, čokolade sa standardnih 100 grama oslabile su na 80, a iako izgledaju isto, lakše su i paste za zube, šamponi i dezodoransi. Iako je težina manja, cijena je ostala ista, piše Blic.

- To je obmana građana, ali nije prevara, jer na njima piše stvarna gramaža. Problem je kada prodavnice oglašavaju akcije i sniženja, pa štampaju reklamni materijal na kome piše da je na popustu „100 grama čokolade“, a nije - pričaju u Centru za zaštitu potrošača.

Većina pekara zakida na težini hljeba, tako je vekna lakša za 30 do 70 grama nego što je propisano, a prodaje se pritom po punoj cijeni kao da se radi o standardnoj polukilogramskoj vekni.

Masni papiri na kojima se mjeri težina mesa i suhomesnatih proizvoda teže i nekoliko desetina grama, pršuta i salame natopljene su vodom da bi dobile na težini, na prethodno zapakovanim proizvodima napisana je nešto veća gramaža od stvarne, a posebno je opasna prodaja “na mjerenje“ raznih bombona, keksa, čokolada, jer se sumnja da se u rinfuzi često prodaje roba kojoj je istekao rok trajanja, navodi Blic.

- Najčešća pritužba koju dobijamo je neispravan rok trajanja. Mnogi trgovci prekucaju rok i na taj način ga lažno produže, na ambalažama koje to dozvoljavaju oni ga izgrebu ili prelijepe deklaracijom. Javljali su nam se građani koji su kupili viršle na kojima piše 162 grama, ali je preko toga zalijepljena etiketa na kojoj piše 180 grama. To jeste mala razlika, ali ako svakog kupca prevare na taj način, onda je u pitanju velika zarada. Jedan gospodin žalio se da je kupio krastavce u tegli sa dioptrijom, jer u tegli i u vodi izgledaju mnogo veći nego kada ih je izvadio iz nje - objašnjavaju u Centru za zaštitu potrošača.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook