PRIČA O NAJUSPJEŠNIJEM AUTOMOBILISTI BIH

Banjalučaninu Borisu Miljeviću otvorena vrata tima Lamborghinija, ali zatvorena od strane sponzora

Arhiva13.01.13, 00:50h

Za Banjalučanina Borisa Miljevića automobilizam je nešto bez čega on ne bi znao niti umio da živi. Brza vožnja je njegova potreba, a dizanje adrenalina hrana i sastavni dio životne aktivnosti. Obožava automobile, duže vremena je jedan od najboljih vozača u našoj zemlji i jedini je vlasnik "Formule 3" u BiH. U ovome tekstu govorićemo o Borisovoj ljubavi prema autobilizmu i njegovim 'prvim brzinama' u ovom strasnom i opasnom sportu

boris miljević.naslovna

Odmah poslije polaganja vozačkog ispita, Boris je otišao u AMK Banja Luka gdje se počeo raspitivati o autosportu i onome šta je potrebno da bi dobio takmičarsku licencu.

Nedugo potom AMS-RS Borisu je izdao prvu licencu klupskog ranga, i tako je ovaj mladi automobilista dobio priliku da sa automobilom“ renault clio“ učestvuje u reli šampionatu RS. Tu je uslijedio i njegov prvi uspjeh jer je na prvom reliju osvojio  1. mjesto.

Poslije uspješne debitantske sezone u kojoj je osvojio i titulu šampiona, Boris je odlučio da se 2005. godine počne takmičiti na brdskim i kružnim stazama. Uslijedio je debi na brdskoj trci u Ustikolini, gdje je ostvario 4. mesto u klasi H12, koje ga je podstaklo da nastavi još jače i brže kroz sezonu. Te godine Boris Miljević je osvojio 3. mjesto u klasi, u šampionatu BiH na brdskim stazama, i učestvovao na kružnoj trci “Banja Luka 2005”, gdje je završio na drugom mjestu.

boris miljević.jpg

Boris Miljević je ostvario najveći uspjeh u istoriji BiH automoblilizma. Završio je na prvom mjestu grupe Superproduction i postao najmladji osvajač FIA CEZ šampionata sa samo 21. godinom

Sezona 2006. bila je prekretnica u njegovoj karijeri. Formiran je BiH Racing Team, za koji su vozili Almir Vrpčić, Enis Demirović i Boris Miljević. Te godine izašli su na evropsku scenu, gdje su se takmičili u FIA CEZ šampionatu. Iste godine Boris je ostvario najveći uspjeh u istoriji BiH automoblilizma. Završio je na prvom mjestu grupe Superproduction i postao najmladji osvajač FIA CEZ šampionata sa samo 21. godinom, dok dok je u generalnom poretku FIA CEZ-a završio na 3. mjestu. Sezona 2007 donijela je nešto novo i za Banjalučanina, ali i za njegov tim – Formulu 3, sa kojom se ovaj vozač predstavljao u narednom periodu. Sezona 2009. prikazala je nove uspjehe na međunarodnim takmičenjima. Treća titula za mene, i moj tim u FIA CEZ šampionatu. Na kraju uspješne sezone i FIA CEZ šampionatu Boris je kontaktirao sa Advent Motorsport iz Velike Britanije i dogovorio takmičenje u Seat Leon Supercopa 2010, kao i saradnju sa Seat Sport-om. U sezoni 2011. Boris je osvojio 4. titulu Šampiona FIA CEZ sa formulom, FIA „make roads safe Kup“  i titulu u generalnom plasmanu brdskog šampionata BIH.

Poslije Seat Leon Supercopa takmičenja, mladi automobilista se vratio na brdske staze sa formulom “ nissan Coloni“, sa kojom je nastavio da vozi u više šampionata. Učestvovao je na ukupno 90 trka u karijeri i  pobijedio 32 puta, a na podijumu je do sada bio tačno 60 puta. Ima 12  titula šampiona od kojih je 7 međunarodnih.

Prije nešto više od mjesec dana Boris Miljević je vozio i na trci šampiona „International Winners Championship 2012″ u zagrebačkoj Areni, gdje je osvojio 1. mjesto u internacionalnom kupu šampiona, pobjedivši šampione Austrije i NemaČke i višestrukog šampiona Evrope u reliju Luca Rossetti-a u polufinalu i šampiona Italije Piero Longhi-a u finalu takmičenja.

formula3.jpg

Jedno testiranje formule 3 košta i do 15000 eura, a jedna sezona za volanom ovih automobila košta i do 500.000 eura


FIA GT3:

Boris je do sada pregovarao sa fabričkim ekipama Mercedesa i Lamborghinija za FIA GT3 šampionat i isti pregovori su ovog uspješnog Banjalučanina dovele u direktnu poziciju za testiranje ovih automobila i do toga da bude jedan od dva vozača u tim ekipama, te da vozi u FIA GT3 šampionatu. Automobilizam je jako skup sport i da bi se postigli dobri rezultati, osim talenta i rada, vozačima je potreban novac i podrška sponzora. Jedno testiranje formule 3 košta i do 15000 eura, a jedna sezona za volanom ovih automobila košta i do 500.000 eura.

Boris nije uspio da nađe dovoljno ozbiljnog sponzora čija bi investicija u FIA GT3  donijela obostranu korist i usmjerila njegovu profesionalnu karijeru u tom pravcu. Naravno da je jedan od razloga malo i nedovoljno razvijeno trzište na Balkanu, ali u većini situacija je u pitanju sama nesigurnost, neinformisanost vezana za svjetski autosport igrala, igrala presudnu ulogu.

Banjalučki automobilista se nada da će ove godine uspjeti naći ozbiljne kompanije i ljude sa kojima će moći da realizuje FIA GT3 projekat i učestvuje na jednom od prestižnih svjetskih takmičenja. Zahvaljujući Borisovim dosadašnjim rezultatima u autosportu, vrata Mercedesa, Lamborghini-a i drugih ekipa za ovoga bosanskohercegovačkog automobilistu su i dalje otvorena.

(mojsvetbrzine.rs, BLIN MAGAZIN, DEPO PORTAL/eb)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook