Izložba “INTIME” predstavlja devet bh umjetnica: Adelau Jušić, Borjanu Mrđa, Eminu Kujundžić, Irenu Sladoje, Ivu Simčić, Lalu Raščić, Lanu Čmajčanin, Leilu Čmajčanin, Nelu Hasanbegović, u kustoskoj koncepciji Branke Vujanović, kustosice iz Sarajeva Jonathana Blackwooda, kustosa iz Glazgova (Glasgow).
Za razliku od “intimizma” kao umjerenog pravca poznatog iz istorije umjetnosti, koji izbjegava radikalno preispitivanje odnosa sopstva i okruženja, “Intime” kao umjetničke strategije kritički artikulišu ovaj odnos. U vrijeme administracije i brendirane šeme postojanja, ovakve intime se ukazuju kao stav kontra stereotipa, homogenizacije i bezosjećajne birokratije.
Individualna upletenost privatnog svijeta u procese nad kojima nemamo kontrolu tema je radova umjetnice Borjane Mrđa. U radovima Emine Kujundžić, pojam intime upućuje na ambivalentna značenja privatnog svijeta kao oaze ljudskosti i imaginacije, ali i individulne bespomoćnosti. Irena Sladoje u svojim radovima nastoji vizualizovati psihička stanja bola i sputanosti. Dalja vizualizacija psihičkih procesa prisutna je u video performansu Lale Raščić koji polazi od “Psihopatologije svakodnevnog života” Sigmunda Frojda (Freud). Simbolički autoportret Leile Čmajčanin, inspirisan figurom lude iz velike arkane tarota, izraz je nekonvencionalne subjektivnosti.
Drugi dio izložbe čine radovi koji dispozicije intime postavljaju u odnosu na istorijski i kulturni kontekst Bosne i Hercegovine. Lana Čmajčanin daje mogućnost posjetiocu da prekroji mapu BiH po sopstvenom naođenju i u skladu sa ličnom istorijom. Adela Jušić prenosi priču o životima žena u kontekstu bivše Jugoslavije, koristeći fotografije partizanki “Nepoznatih heroina” iz drugog svjetskog rata i intimnu ispovijest sopstvene bake u video radu “Kad ja umrem radite šta hoćete”. Intimni pristup istoriji, kulturnoj situaciji ali i problemu položaja žene nalazi izraz u radovima Nele Hasanbegović. Skulptura Ive Simčić “Think Left”, za koju je iskoristila gipsanu bolničku čizmu za zaliječenje preloma noge, jeste cinična metafora intimne povezanosti sa političkim ideologijama prošlog vijeka i njihovim prestrojavanjem u “post-ideološko” doba.
Umjetnice predstavljene na ovoj izložbi nalaze u tami intime idealnu osnovu sa koje mogu osvijetliti probleme koje vide oko sebe. To je izraženo u samoj postavci izložbe kroz kombinaciju svjetla i tame u prostoru galerije. Izložba obuhvata crteže, fotografije, instalacije i video-projekcije. Otvorena je svakim radnim danom od 6. do 20. septembra.
Umjesto zvaničnog otvorenja izložbe, posjetioci su pozvani da se narednog dana, u petak, 7. septembra, od 20.00, pridruže diskusiji na temu “Intime kao kritičke strategije”, u okviru progama “ARTbitraža 2012/2013” u prostoru Kluba Collegium artisticum.
(DEPO PORTAL, BLIN/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook