Šta još možemo pročitati u Bibliji: „Poveo me je u kuću za proslave. Njegova vlast nadamnom je bila ljubav. Zadrži me grožđem i osvježi me jabukama. O, da mu je lijeva ruka pod glavom, a desnom da me prihvati.“
Da se govori o ljubavi je sigurno, ali kakva je to vrsta ljubavi? Da li je to ljubav kao emocija, nešto što sasvim odgovara Biblijskom poimanju seksualnosti?
Ili je to ljubav između žene i muškarca koja uključuje i seks i požudu? Antoni Pajls, student na doktoratu na MacMaster diviniti koledžu, specijalizovan za Stari zavjet, misli da je riječ „ljubav“ u Pjesmi nad pjesmama izgubila moćno značenje tokom vjekova.
Protestantski student u Misisipiju je prije nekoliko godina otkrio fusnotu koja kaže da je ljubav u ovom smislu prevedena sa hebejskog zapravo „vođenje ljubavi“.
Njegov profesor je bio sumnjičav da bi takav prijevod bio previse seksualan i senzualan. Međutim, Pajls se pita koji je ispravan prijevod i koja bi on pitanja pokrenuo u vezi sa biblijskim shvatanjem seksualnosti.
Ako je to vođenje ljubavi, onda bi uvodni stihovi Pjesme nad pjesmama, iliti Pjesme Solomonove, postavila i sa sobom povukla veoma ozbiljna pitanja. „O, da me ljubiš poljupcima svojih usana! Tvoja je ljubav ljepša od vina...“
Ako je to ljubav u nejasnom, seksualnom smislu, onda je to sasvim osnovano religijski: udvaranje, brak pa konzumacija. Ako je vođenje ljubavi, onda to predstavlja problem.
Pajls kaže: „ Ako je riječ o vođenju ljubavi, onda supruga poznaje sva umijeća i prije stupanja u brak. Vječita je dilema.“
Moguće je da su raniji prevodioci shvatili pojam kao vođenje ljubavi, ali se ono u vremenu izgubilo i postalo nejasno. Problem je i što ljudi čitaju gotovo sasvim narativno. Ako koristimo hebrejski prijevod, izgleda kao da su dvoje vodili ljubav i prije braka, a to stvara problem u religijskoj seksualnoj etici.
„Pjesma nad pjesmama govori o ljubavi među ljudima, seksu i sve to stavlja zajedno. Ne govori da li je to prije braka ili nakon. Ako ga nazovemo vođenjem ljubavi ne prelazimo granice religijskog morala ako knjigu čitamo u cijelosti“, kaže Pajls.
Način na koji treba čitati knjigu, savetuje Pajls, je da se zamisli predivna ljubavna priča između dvoje osobe „kao što je Božja namjera“ na početku svijeta. Ona naglašava i da je u Postanju, Eden zamišljen kao ideal.
„Kada Adam opazi Evu, kaže ′Vau!′ A zatim se kaže: ′Muškarac i njegova žena su bili nagi i bez srama.′ Tako je moralo biti. Biblija se bavi pitanjima sa kojima se ljudski rod bori vjekovima. Ona govori o seksu, ali se o njemu ne govori u crkvama. Zbog toga ostajemo bez odgovora na pitanja koja Biblija postavlja jer je u najboljem slučaju sve to nevažno, a u najgorem, ne odgovara na pitanja koja postavljamo.“ B92/DEPO PORTAL/a.k.
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook