- U 2011, 2012. i 2013. godini planirana je subvencija Vlade RS od 600.000 maraka godišnje kao podrška održavanju aerodroma otvorenim, a do mogućeg povećanja obima saobraćaja. Subvencija će za oko 30 odsto da smanji gubitak u 2011. oko 60 odsto u 2012. godini, a poslovanje u 2013. godini moglo bi da bude pozitivno - navodi se u trogodišnjem planu poslovanja koji je usvojila Vlada RS.
To znači da ARS očekuju da će isključivo subvencijama sanirati gubitke, odnosno da će ovu godinu završiti u minusu od 1,3 miliona, a 2012. godinu od 1,1 milion maraka. Osim toga, rukovodstvo ARS upozorava da preti ukidanje dozvole za rad aerodromu.
- Zbog poslovanja sa gubitkom i samim tim i nemogućnosti da se iz redovnog poslovanja obezbijedi novac za bilo kakva investiciona ulaganja, kao i zbog nemogućnosti obezbijeđenja kredita naglašavamo postojanje velikog rizika gubitka - suspenzije potvrde za javnu upotrebu aerodroma ukoliko se ne savladaju najkrupnije primedbe po zapisniku inspektora - navodi rukovodstvo ARS. Međutim, u planu poslovanja se ne navodi koje su to primedbe.
Rukovodstvo tvrdi da je ovo najteži period u poslovanju još od 1998. godine, kada je aerodrom otvoren za međunarodni saobraćaj.- Problemi sa kojima će se suočiti aerodrom direktno će onemogućiti poslovanje ostalih vazduhoplovnih subjekata koji su za aerodrom direktno vezani. Nažalost, razvoj naše domaće avio-kompanije ne ide tempom koji bi osigurao aerodromu neophodan minimalni obim saobraćaja - tvrde u ARS. Istovremeno naglašavaju kako su domaće kompanije kao nacionalni prevoznici u mnogim državama nosioci razvoja i očuvanja određenog nivoa vazdušnog saobraćaja koji je neophodno potreban stanovništvu određene regije ili cele države.
- Sagledavajući cijelokupnu situaciju u kojoj se preduzeće nalazi, sa sigurnošću možemo reći da će se u 2011. poslovati sa značajnim gubitkom i ukoliko se ostvari pretpostavljeni obim saobraćaja. Osim toga, i dva jedina komercijalna avio-prevoznika nemaju čvrste planove poslovanja i samim tim postoji rizik da planom predviđeni gubitak bude još veći - ističu u ARS.Sa banjalučkog aerodroma trenutno postoje samo dvije linije: Banjaluka-Ljubljana i Banjaluka-Cirih. Do Ljubljanje putnike prevozi “Adrija ervejz” u saradnji sa “Skaj Srpskom”. Vlada RS iz budžeta daje novac “Skaj Srpskoj”, koja tim novcem subvencioniše letove slovenačke kompanije. Poreski obveznici Srpske su samo za pet i po mjeseci u 2010. godini platili “Adriji ervejz” 740.000 KM zbog praznih sjedišta. Letovi su četiri puta sedmično. Putnike na relaciji Banjaluka-Cirih prevozi sarajevska avio-kompanija “BH erlajns”.
(BLIC/ds)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook