BUGARSKA

Uspješna premijera 'Demona iz Skoplja' Dine Mustafića

Arhiva18.05.11, 11:34h

Nakon što je 14.maja održana premijera predstave “Demon iz Skoplja” autora Gorana Stefanovskog, u režiji bh. reditelja Dine Mustafića ne jenjavaju brojne pozitivne reakcije u bugarskoj teatarskoj javnosti.

Demon iz SkopljaAnsambl Malog gradskog teatra Zad Kanal Sofia predstavili su djelo koje se na crnohumorni način poigrava sa problemima tranzicije na balkanskom prostoru.

„Ovo je tekst koji surovo i smiješno, jezovito na način antibajke o periodu tranzicije, govori o vremenu koje je izmjenilo naše gradove, naše ulice, otvorilo prostor za mnoge sumnjive i pokvarene tipove koji kupuju sve, pa i nasu dušu. Ta iskustva su vrlo slična u svim balkanskim zemljama, u pitanju su nijanse. Zato sam bio uvjeren da srednjevjekovni motiv berberina koji odluči uzeti pravdu u svoje ruke i kao antijunak kazniti nove neprikosnovene gazde današnje tranzicije sa željom da odbrani pravo na tradiciju, ljubav, moral i poštenje, može biti predstava koja će nas dirati, ali i opomenuti da je nakon svih ideologija 20 stoljeća ostala jos jedna, ideologija korporatizma.“, rekao je o predstavi Mustafić, koji je u jednim bugarskim novinama okarakteriziran kao "reditelj balkanske poetike, emocije i strasti, brutalnog humora".

U predstavi glume: Irina Zambonas, Filipa Avramova, Petar Kalčev, Filip Avramov, Kristina Karaivanova, Aleksandar Kadiev, Evgenij Budinov, Vladimir Dimitrov, Stoan Mladenov, Vladimir Penev, Ilka Zafirova i Ivan Petrušinov. Autor songova je Željka Udovičić, scenografija je djelo Dragutina Broza, a muziku je komponovala Tamara Obrovac.

“Predstava je sjajna! Glumački tour de force! Spakovano kao bombona. Tačno gađa stilski hibrid tragikomedije i logiku apsurda. Ima bjesomučnu brzinu farse. Scenografski beskrajno jednostavna, a spektakularna.“, ushićeno je prokomentirao predstavu autor Goran Stefanovski koji je prisustvovao premijeri 14. maja u Sofiji.

Prema reakcijama teatarske kritike ova regionalna saradnja uspjela je da nađe zajednički pozorišni jezik dok postavka Dine Mustafića “vrije i kipti” od teatralnosti, od snažnih rediteljskih domišljaja koji očito raspiruju maštu glumaca.

Malo gradsko pozorište osnovala je u januaru 1990. grupa glumaca uključujući i najistaknutija imena bugarskog glumišta sa ciljem da potpuno reformiraju bugarski teatarski sistem. Trupa Malog gradskog pozorista je jedna od najboljih i uživa neprekidnu pažnju publike  i stručnjaka u zemlji i  inostranstvu.

“Obradovao me poziv da dođem raditi u Bugarsku. Cijenim bugarsku pozorišnu tradiciju, imao sam prilike vidjeti ranije mnogo dobrih produkcija, izvrsnih glumaca, maštovitih reditelja, tako da sam sa ushićenjem prihvatio mogućnost da radim u takvoj sredini, gdje ima dara i posvećenosti scenskoj umjetnosti.“, rekao je o svojoj saradnji sa bugarskim kolegama Mustafić.

Inače, bugarskim medijima zanimljiv je bio teatarski život tokom opsade Sarajeva, te je u jednom od intervjua Mustafić tim povodom istakao: „Cijelo vrijeme rata postojao je intezivan kulturni život, dok su odjekivali rafali i topovske detonacije, slušao se Bah i govorio Šekspir sa scene, bio je to odgovor varvarima sa okolnih brda koji su pokušali razoriti multikulturalni karakter Sarajeva. Umjetnost je bila važna kao i voda i hljeb, bez nje se nije moglo zivjeti.“

(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/eb)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook