Piše: Tanja GATARIĆ
Dok se širom Evrope aktivno radi na planiranju infrastrukture, koja omogućava svim učesnicima u saobraćaju nesmetano kretanje, u Banjaluci su 'glavni krivci' za saobraćajne nezgode, ugrožavanje pješaka i druge nemile situacije, ni više ni manje, nego bicklisti, koji u svim vremenskim uslovima moraju da voze pod punom opremom, navodno, zbog svoje sigurnosti!
Tako se prije neki dan oglasiše 'sveti oci' iz Gradske uprave, uplašeni pješaci, i neinformisani, jednostrani novinari, koji ne znaju razliku između održivog transporta i transporta!
Da je problem nesavjesnih biciklista, vozača automobila i pješaka prisutan u našem gradu već je odavno poznata činjenica, ali sjatiše se odgovorni dušebrižnici da još jednom za sve okrive bicikliste!
Smišljeni tekstovi, sa krajnje sigurnim ishodom - zabraniti bicikl kao prevozno sredstvo - bicikl koji je u ne tako davnoj istoriji Banjaluke bio osnovno prevozno sredstvo.
Sve ove godine gledali smo kako se naša Banjaluka gradi, dižu velelepne zgrade i kuće, proširuju ulice, grade zgrade 'svetih otaca', šoping centri... Niko se nije zapitao: 'Gdje će se kretati biciklisti?'!
Dušebrižnici su zaboravili da je zbog relativno jeftine izrade i dostupnosti bicikl danas najraširenije prevozno sredstvo. Pretpostavlja se da danas na svijetu postoji preko milijardu bicikala.
| 'Od 1. januara do 31. decembra 2010. godine na području Banjaluke evidentirane su 2942 saobraćajne nezgode, a u samo 30 saobraćajnih nezgoda učestvovali su biciklisti', podaci Centra javne bezbjednosti Banjaluka! |
S obzirom da nedavno naš glavni sveti otac, za čije se prevozno sredstvo od naših para izdvajaju stotine hiljada maraka, izjavi 'da nije kreten da vozi bicikl', napominjemo da je bicikl u poređenju sa npr. automobilom, bezopasan po zagađenje životne okoline, a ujedno ima vrlo pozitivne učinke na zdravlje ljudi, te zauzima manje prostora u odnosu na parkinge za automobile!
U skladu sa tim mnogi evropski gradovi omogućavaju biciklistima infrastrukturu koja im olakšava vožnju. Za ove neinformisane i jednostrane to su: odvojene biciklističke staze, posebna mjesta za odlaganje bicikala, ali i dijelove grada u koje je moguće doći jedino biciklom ili pješke...
![]() |
| Biciklističke staze u Mariboru/Ko koči razvoj biciklizma u Banjaluci |
Šta je Grad Banjaluka uradio za svoje bicikliste?
Zabranjuju kretanje i naplaćuju biciklistima kazne za kacige i prsluke, jer je to pobogu nekakva zaštita od nesavjesnih vozača! Pri tome je cijena ne nošenja kacige 40 KM, dok je cijena ne vezanja pojasa u autu 30 KM!
Istina, uradili su određene rekonstrukcija na nekoliko, davno napravljenih, nepovezanih biciklističkih staza u gradu, koje su biciklistima neefikasne, a većinom služe kao 'praktična' mjesta za parkiranje automobila!
Ne pitaju se 'gradski oci' kako izgraditi infrastrukturu i omogućiti ljudima jeftiniji i zdraviji način kretanja po gradu, koji tako ponosno nazivaju evropskim i zelenim gradom!
Našli su i podršku, ni manje, ni više, vrlo očekivano, u redakciji Glasa Srpske!
Senzacionalistički, izvlačeći priču iz konteksta, Glas Srpske se stavi u zaštitu 'uplašenih pješaka'!
U tekstu pod nazivom 'Biciklisti siju strah među pješacima', još jednom, po ko zna koji put, biciklisti su predstavljeni kao 'negativni momci', koje treba zabraniti, kazniti, isključiti iz saobraćaja!
I dok se u svijetu afirmiše vožnja bicikla, koja dokazano pozitivno utiče na zdravlje čovjeka, postoji jedan 'evropski, zeleni grad', koji kažnjava, sankcioniše i zabranjuje vožnju bicikla!
PUTUJ EVROPO, NEMOJ VIŠE ČEKATI NA NAS!
(BLIN MAGAZIN)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
