Banjalučka publika imaće priliku da ga vidi premijerno sutra u filmu "Motel Nana", reditelja Predraga Velinovića. U romantičnoj filmskoj priči, u produkciji "VizArta", popularni Zike ostvario je upečatljivu ulogu.
GLAS: Film "Motel Nana" osvojio je brojne nagrade, apsolutni je pobjednik Festivala u Sopotu. Šta je, po Vašem mišljenju, najveća vrijednost ovog ostvarenja?
SOKOLOVIĆ: Mislim da se dogodilo ono zbog čega smo i radili ovaj film, a to je da je intimnost priče izašla u prvi plan, a ne imperativ vremena u kojem živimo da svako umjetničko djelo mora biti najveće umjetničko djelo iza kojeg stoje istorija, politika, nacionalizam, religija i velike ličnosti.
Ovo je film koji govori o malim i jednostavnim ljudima koji su tragičari čitavog istorijskog događaja i tih tektonskih poremećaja vjerskih i nacionalnih koji su nam se dogodili. Mislim da je publika u Beogradu, Novom Sadu i gdje god je već prikazan film upravo razumjela taj trenutak, a to je da su oni glavni junaci priče.
GLAS: Da li je, po Vašem mišljenju, ljepota ovog filma što nema nasilja u njemu?
SOKOLOVIĆ: Da. Film je jednostavan i ima tu svoju ljepotu, a jedna od vrijednosti ovog ostvarenja je svakako što nema nasilja u filmu. Ovo nije film koji pravda istorijske događaje. Ovo je film koji ne opravdava religiju kao dokaz politike, nego jednostavno govori o tim posljedicama koje su negdje duboko u ljudima.
GLAS: Neobičnost ovog filma je i što je prilično spor. Nije li upravo u tome i skrivena poruka, da svi treba ponekad da "prikočimo", jer živimo nevjerovatnom brzinom?
SOKOLOVIĆ: Film je izuzetno spor, upravo onako kako bi mi trebalo da doživimo sebe. Nije samo život i umjetnost danas u nevjerovatnoj brzini, televizijskoj brzini, u takvom jednom stampedu vremena da ljudi pokušavaju da kroz tu brzinu dođu do neke relevantne istine o sebi. A istina se upravo krije u sporim stvarima i sagledavanju tih osnovnih empatija koje nose ti likovi.
Nedjeljni zabavnik GLAS: Kako iz ove perspektive gledate na kultnu TV emisiju uz koju su odrasle mnoge generacije, "Nedjeljni zabavnik"? SOKOLOVIĆ: U komunizmu je bilo fantastično kad govorimo o televiziji i tim emisijama. Međutim, mnogi negiraju to vrijeme i upoređuju sa raznoraznim rijaliti šouima. Vrijeme u kojem smo mi bili i u kojem su bile te emisije, koje generacije pamte kada je televizija bila edukativni prozor u svijet, to vrijeme se danas pljuje, negira i nažalost, ne postoji u istoriji |
GLAS: Kako ste Vi komunicirali sa likom kojeg igrate u filmu "Motel Nana"?
SOKOLOVIĆ: Ja sam empatičan sa ovim likom, jer on nije kriv, ne snalazi se u svijetu u kojem se našao, ali ima neku svoju dušu, bez obzira na to što dolazi iz nekog drugog konteksta religioznog, nacionalnog.
GLAS: Kakva je bila saradnja sa banjalučkom ekipom glumaca na filmu?
SOKOLOVIĆ: Sa Nikolinom Jelisavac se poznajem odranije, tako da smo stari znanci i prijatelji, razumijemo se i jako lijepo smo sarađivali kao partneri. I ostali članovi ekipe su me oduševili, posebnu radost i vedrinu u snimanje filma unijela su djeca koja su sa nama radila. Uživao sam u svakom trenutku snimanja i druženja sa njima.
GLAS: Koliko je vrijeme u kojem živimo naklonjeno filmskim umjetnicima?
SOKOLOVIĆ: Ono što je problem ovog vremena u kojem živimo je da čovjek uradi film i čeka neko novo vrijeme, a za to vrijeme ostarimo i izgubimo se u brzini života i svemu tome. Kada bi se kvantitativno umjetnost više bavila vremenom, onda bi bilo više umjetničkih djela i više filmova u tom smislu.
(GLAS SRPSKE/ds)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook